Brev:
Amningen fungerer ikke om aftenen
1. april 2010
Alder:
0 mdr.
Amningen fungerer ikke om aftenen
Hej Helen.
Jeg fødte en dejlig dreng på 4100 g og 57 cm, den 11. Marts, og han er på mange måder en nem dreng.
Mit spørgsmål vedrører amningen da jeg ikke synes dette fungerer hensgtsmæssigt.
Jeg ammer ham dag og nat, og prøver at følge dine råd med at amme et bryst, skifte ham og amme fra den anden side, og det fungerer okay i løbet af dagen, han har det dog med nogle gange at slippe brystet rigtig mange gange i løbet af et måltid, og nogle gange bliver han også utålmodig og sur på brystet, men jeg plejer at kunne få ham til at få fat igen, og han ender med at være mæt, træt og tilfreds, selv om det tager lidt tid:-) Jeg føler han får godt fat, og kan høre tydelige synkelyde.
Men... hen mod aften, vil han ligge ved brystet hele tiden, hvilket jeg godt ved er meget normalt, men jeg føler her ikke at jeg er i stand til at tilfredstille ham, han slipper brystet hele tiden, bliver MEGET sur og frustreret og til sidst giver vi op og jeg giver ham en flaske, det er meget forskelligt hvor meget han drikker af flasken, nogle gange helt op til 100 ml og andre gange bare 20-30 ml. Jeg er ret sikker på han tager fint på, sidst da SP var her, havde han taget 500 g på på en uge..
Kan det være blevet en dårlig vane med den ene flaske, så han er blevet "doven" og har du nogle gode råd til hvordan jeg kommer videre. Jeg vil gerne lige understrege at det virkelig er en sur sur sur dreng vi har med at gøre, og på det tidspunkt hvor jeg vælger at give flaske har forsøgt at ligge til brystet mange gange..
Jeg må indrømme at jeg nyder ikke at amme, jeg fortsætter fordi jeg ved det er bedst for ham, men jeg synes bestemt ingen fornøjelse det er, især ikke om aftenen.
Håber mit brev er forståeligt og at du kan hjælpe.
Med venlig hilsen
Eva.