Brev:
Vække til amning
31. marts 2010
Alder:
0 mdr.
Vække til amning
Kære Helen.
Jeg har skrevet til dig ang. amning, og har også et par spørgsmål ang søvn.
Vores søn som blev født d. 13/3, har et stort sovehjerte. Jeg er i tvivl om, hvor meget jeg skal administrere hans søvn og vække ham til amning.
Når han er blevet ammet, går der i dagtimerne 3-4 timer hvor han kan sove. Og ofte må jeg vække ham, for at han kan ammes, da han sover så godt. Kun engang imellem vågner han af sig selv, og det kan ske efter 2½ - 3½ times søvn. En nat prøvede vi at lade ham sove til han vågnede, og der sov han 8 timer – det blev jeg lidt urolig overfor, da jeg synes det er mange timer at undvære mad.
Hvad siger du til det?
Vil det, i betragtning af han alder, være ok at lade ham sove 4-6 timer om natten i 1 søvn og resten af dagen 3 timer i hver søvn? Eller kan/skal jeg om natten lade ham sove fuldt ud indtil han vågner?
Venligst Marie