Brev:
Sover hun for meget? - 0 mdr.
18. november 2009
Alder:
0 mdr.
Sover hun for meget? - 0 mdr.
Kære Helen.
Så er jeg tilbage. Som 2. gangs mor til endnu et "nemt" barn, har jeg lige et spørgsmål.
Min søde datter på 1 uge sover ret meget. Jeg ved at babyer vist kan sove op til 22 timer i døgnet. Jeg tror hun hører ind under her.
Hun havde lidt gulsot i starten men tallet er nu faldet og hun har også taget noget af den tabte vægt på igen.
Hun har f.eks været en del vågen i dag og da hun havde tømt begge bryster og stadig var sulten, gav jeg hende en flaske og hun spiste 85 ml. En jordemoder har sagt hun bare skal spise til hun ikke gider mere..
Så faldt hun i søvn og sov 5 timer. Så blev min mand og jeg enige om at vække hende. 5 timers søvn er måske meget for et mæt barn i den alder eller?
Hun var svær at vække, men vågnede da op, fik et bad og så var hun sulten.
Når jeg så lægger hende til, sutter hun løs i 2-3 min og stopper så. Hun falder let i søvn ved brystet og en amning kan tage 1-1½ time, hvilket jeg er dødtræt af allerede (især om natten). Så skifter jeg hende, nusser hende og hvad jeg ellers kan finde på, for at vække hende. Så sutter hun lidt igen men falder så i søvn.
Hun plejer, hvis man da kan sige sådan om en 1 uge gammel baby, at sove 3-4 timer og så vågne og være sulten.
Mit spørgsmål er nok om det er ok, når hun har spist meget som i dag, at sove 5 timer i træk, vågne og så falde i søvn igen efter at have babbet lidt på et bryst i 3 kvarter?
Hendes rytme ændrer sig jo hele tiden, men hun har lange perioder hvor hun er vågen, falder lidt i søvn og er vågen igen og så tager hun sig altså nogle lange skravere...
Jeg bliver bare lidt bekymret for om hun er ok..
GLÆDER mig til svar..
Kærligst
Karoline