Brev:
Forskellige anbefalinger for amning og flaske
14. oktober 2009
Alder:
14 mdr.
Forskellige anbefalinger for amning og flaske
Hej Helen
Lige en lille ting der har undret mig længe...
Man anbefaler ammende kvinder at amme så længe barn og mor har det godt med det, men hvis barnet får sutteflaske skal man stoppe i etårsalderen, hvorfor?
Jeg er klar over at begge dele er skidt for tænderne, men det kan jo klares med en gang tandbørstning, hvilket især er vigtigt efter godnatflasken så barnet ikke ligger med den søde mælk om tænderne hele natten.
Jeg har ledt lidt her på siden og har fundet et sted hvor du anbefaler flaskestop fordi det fastholder barnet i en unødvendig babyrolle, men det gør amning vel også???
Er selvfølgelig nysgerrig fordi vi selv har været flaskefamilie her hjemme og så rejser der sig en del spørgsmål i den retning, som er meget svære at få et reelt og sagligt svar på.
Glæder mig til dit svar!
Julie