Brev:
Amning, uro og hårfarve
27. marts 2009
Alder:
0 mdr.
Amning, uro og hårfarve
Hej Helen :)
Ja så kom den lille ud trods noget ventetid :) Og syns der er endnu flere spørgrsmål nu, end da jeg var gravid :) Så endnu en gang tak for en super side.
Mit spørgsmål går på:
Min dreng er idag 2uger gammel, og har fra start af været god til at tage brystet, og har faktisk osse sovet fint om natten med 2 til 3 timers mellemrum. men her de seneste par dage, har jeg oplevet at han er meget urolig om dagen, og meget svær at få til at sove - om natten er der ikke rigtig nogen problemer.
Han kan sutte næsten hele tiden, og efter jeg har givet ham mad og ikke rigtig vil have mere bryst, virker han stadig sulten. Så jeg blev meget i tvivl om han blev mæt af min mælk Så derfor supplerede jeg med 50ml alomin, som han slugte i sig, trods han havde fået bryst og blev derfeter meget salig. men stadig lidt svær at få til at sove.
Den bedste måde er ned og gå i barnevong efter maden, også sover han de 3timer ca. Men jeg kan jo ikke gå i barnevogn hver gang han skal sove - og er det ikke nomalt at de osse sover meget om dagen? det er nemlig tydeligt på ham at han er træt, men vil bare ikke falde til ro uden kamp.
Det er meget frustrende...
Men er det i orden at lade ham tømme brysterne først også supplere med flaske for at han kan sove de timer om dagen han nu skal - eller bliver det for meget for ham? Måde jeg kan slappe af på er når han sover, men når jeg er ude og gå med ham om dagen for at få ham til at sove, har jeg jo ikke tid til osse at få slappet...
Jeg giver ham sut med et forsøg på at holde ham hen, så han ikke skal have mad hver time, som han godt kunne hvis han fik lov. Men det er frusterende at han græder fordi han ikke får det bryst, men stedet sutten.
Det skal lige siges at han har taget på da sundhedplejesken var her altså over hans fødselsvægt, så noget mad må han jo have fået. Og både tisser og har afføring.
Hvad kan jeg gøre?
Ps er der noget mad man skal holde sig fra når man ammer, og er det meget forkert at farve sit hår under amning osse?
Mange knus og endnu engang tak for en god brevkasse - den er til stor hjælp ;)
Nal