Brev:
Spiser stadig ofte om natten, supplere med flaske?
26. december 2008
Alder:
4 mdr.
Spiser stadig ofte om natten, supplere med flaske?
Hej Helen,
Så er jeg her lige igen vedrørende min lille søn og hans hyppige amninger.
Trods en ihærdig indsats, er det stadig ikke lykkes mig at få ham til at sove længere end 2 til 2 1/2 time ad gangen om natten. Uanset hvad jeg gør med amning fra forskellige stillinger - fra først det ene bryst og så det andet - rigelig afbøvsning m.m. - så vågner han altså virkelig mange gange og vil spise. En sjælden gang kan en sut og lidt vuggen få ham til at sove videre en times tid - men det sker ikke så tit. Dvs. han bliver lagt omkring kl. 20 eller 20.30 og vågner så kl. 22.30, 1, 3, 5 og så kl. 7, hvor vi står op. Heldigvis uden afførring :-).
Igår forsøgte vi at give ham lidt mme på flaske, fordi jeg godt kunne bruge lidt mere sammenhængende søvn - men det var han ikke så begejstret for. Han spiste måske 30 ml. og så nægtede han at spise mere. Da jeg så efterfølgende lagde ham til brystet, blev der spist igennem. Da begge bryster var tomme, tilbød jeg ham flasken - og igen nægtede han. Måske det skal gøres omvendt?
Han bliver snart 4 mdr. og jeg tænker, at jeg måske bare skal vente og så begynde med skemad og krydse fingre for, at det hjælper. Eller skal jeg mon fortsætte med at prøve med en flaske mme?
Det skal lige siges, at vi og han har været ramt af en del sygdom i løbet af de seneste måneder - han har således haft både mavevirus og lungebetændelse og jeg har haft mavevirus og brystbetændelse. Dvs. penicillin til os begge og måske ikke så meget mælk hos mig.
Hvad foreslår du? Jeg vil selvfølgelig gøre, hvad der er bedst for ham - men jeg må indrømme, at jeg snart trænger til at sove lidt længere tid ad gangen end 2 timer :-). Er også syg i disse dage, hvilket ikke gør det bedre.
Ellers er han en glad og dejlig dreng, der udvikler sig som han skal.
Rigtig glædelig jul og godt nytår.
Mange hilsener
Den trætte mor :-)