Brev:
Modermælk på flaske?
25. november 2008
Alder:
3 mdr.
Modermælk på flaske?
Hej Helen...
Håber du kan hjælpe mig?
Det går rigtig godt med vores datter som nu er 3 mdr., hun græder ikke mere utrøsteligt om eftermiddagen og hendes udvikling er optimal (ifølge egen sp.) selvom hun sover lidt rigeligt.
Mit spørgsmål drejer sig om hvordan jeg/vi gør mht. udmalkning, opbevaring og mængde af mælk...
Skal i starten af januar til noget tøse-komsammen uden børn(vildt mærkeligt og ved slet ikke om jeg kan undvære hende og har ikke endeligt besluttet om jeg ta'r med endnu..). Det drejer sig om 5-8 timer om aftenen, hvor hendes far skal passe hende (hun er næsten lige så glad for at være hos ham som hos mig).
Hvordan gør vi? Har læst din artikel fra 29.aug.2005 vedr. udmalkning og opbevaring af modermælk og det er vel stadig de samme retningslinier?
Men hvordan gør vi med sutteflaske til hende i praksis (det er nogen med der er forskellige størrelse på hullerne i sutten ik?) og hvor meget mælk kan man regne med hun spiser? - Kan man malke det ud med hånden eller skal det være med maskine?-tænker jeg kan gøre det over nogle gange? Men hvornår gør jeg det bedst?
Skal hun "øve" sig på sutteflaske eller hvordan? - Er der stor risiko at hun efterfølgende afviser brystet?
Som du nok kan læse er jeg ret ængstelig over det her projekt... Men tænker, at det kan lade sig gøre for andre, så kan det vel også for os, ved bare ikk om det måske har for store "omkostninger" så jeg måske bare skulle vente til hun ikke længere biver ammet???
Håber alle spørgsmålene er til at overskue?
Kærlig hilsen
Ditte