Modermælk på flaske?

25. november 2008

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Modermælk på flaske?

Hej Helen...

Håber du kan hjælpe mig?

Det går rigtig godt med vores datter som nu er 3 mdr., hun græder ikke mere utrøsteligt om eftermiddagen og hendes udvikling er optimal (ifølge egen sp.) selvom hun sover lidt rigeligt.

Mit spørgsmål drejer sig om hvordan jeg/vi gør mht. udmalkning, opbevaring og mængde af mælk...

Skal i starten af januar til noget tøse-komsammen uden børn(vildt mærkeligt og ved slet ikke om jeg kan undvære hende og har ikke endeligt besluttet om jeg ta'r med endnu..). Det drejer sig om 5-8 timer om aftenen, hvor hendes far skal passe hende (hun er næsten lige så glad for at være hos ham som hos mig).

Hvordan gør vi? Har læst din artikel fra 29.aug.2005 vedr. udmalkning og opbevaring af modermælk og det er vel stadig de samme ...

Annonce

... retningslinier?

Men hvordan gør vi med sutteflaske til hende i praksis (det er nogen med der er forskellige størrelse på hullerne i sutten ik?) og hvor meget mælk kan man regne med hun spiser? - Kan man malke det ud med hånden eller skal det være med maskine?-tænker jeg kan gøre det over nogle gange? Men hvornår gør jeg det bedst?

Skal hun "øve" sig på sutteflaske eller hvordan? - Er der stor risiko at hun efterfølgende afviser brystet?

Som du nok kan læse er jeg ret ængstelig over det her projekt... Men tænker, at det kan lade sig gøre for andre, så kan det vel også for os, ved bare ikk om det måske har for store "omkostninger" så jeg måske bare skulle vente til hun ikke længere biver ammet???

Håber alle spørgsmålene er til at overskue?

Kærlig hilsen
Ditte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

Annonce

Viden om børn:

Tidlig født

Når børn bliver født før termintidspunktet taler man om for tidlig fødsel. En graviditet varer normalt ca 40 uger.

Børn der er født mellem uge 33 og uge 37, betegnes ofte "moderat tidlig født". Disse børn er altså født mellem 3-8 uger for tidligt.

Børn der er født mellem uge 29 og uge 32, betegnes normalt som "meget tidligt født". Disse børn er født mellem 9-12 uger for tidligt.

Børn der er født før uge 29, betegnes normalt som "extremt tidligt...

Læs mere i Babylex

Fisk og børn

Det er vigtigt at børn tilbydes fisk. Gerne flere gange om ugen, det vil sige næsten hver dag til frokost og et par gange til aftensmad.

Det er vigtigt at børn tilbydes forskellige typer af fisk. De fede fisk er især laks, sild og makrel. De mere magre fisk er skrubbe, rødspætte, sej og torsk. Fisk er rige på næringsstoffer som D-vitamin, selen og omega-3-fedtsyrer, som er meget vigtige for udviklingen af barnets hjerne.

Er dit barn mellem 0-14 år, er det vigtigt,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

tak fordi du eksisterer! I 6,5 måned - siden min søn kom til verden - har jeg benyttet mig af din hjemmesiden og læst adskillige hjælpsomme svar/spørgsmål/artikler mm. Hvilken lettelse i øvrigt, at en del førstegangsmødre føler det samme som jeg selv; overvældet af kærlighed, nervøs, urolig, lykkelig, nysgerrig, komplet for meget etc etc:)

Din kærlige og varme jargon gør, at man straks føler sig tryg i at “dele” ens liv og baby med dig!