Brev:
Urolig ved brystet og behov for natmåltider
2. november 2008
Alder:
4 mdr.
Urolig ved brystet og behov for natmåltider
Hej Helen.
Mange tak for dit tidligere svar og dine gode råd. Du har en imponerende måde at sætte dig ind i andres problemer. Folk du ikke engang har mødt. Det er guld værd! Mange tak for det.
Vi har en skøn datter på 4,5 måned. Ved fødslen vejede hun 3800 gram og nu vejer hun lidt over 7 kilo. Hun er glad og meget nem, og er hvad man betegner som en "sund" baby. :o) Hun har tykke kinder, og "elastikker" ved lår og håndled. Jeg har ammet hende fra starten hver 3. time og der har ikke været de store problemer.
De sidste par uger er hun dog begyndt at blive meget urolig ved brystet. Hun kan suge 4-5 gange og derefter vende hovedet væk og give et vræl fra sig. Suge lidt igen og derefter vende hovedet væk. Jeg har masser af mælk og hun virker også sulten, så jeg forstår ganske simpelt ikke hvad problemet er. Jeg har heller ikke spist noget anderledes eller brugt en anden creme eller lign.
Det bedste tidspunkt er, når hun bliver ammet om natten. Der er hun afslappet og rolig, fordi hun spiser halvt sovende. Hvornår vil du mene at vi kan prøve at springe nat-måltiderne over og få noget søvn istedet? Hun er som et lille indstillet vækkeur og kalder præcis hver 3. time. Nogle gange virker hun dog ikke særlig sulten, med undtagelse af disse sidste par uger, hvor hun om dagen har været meget urolig ved brystet.
Et lille hurtigt spørgsmål om vores søn der lige er blevet 3 år og som kæmper med at finde ud af sin nye rolle som storebror. Er det synd for ham, hvis vi snart begynder med "væk med sutten" projektet? Jeg ved godt, at han har mange nye ting at få på plads i sin lille verden. Er det så synd at tage sutten fra ham, som han er meget glad for? Han bruger den virkelig som trøst, men tænderne vil helt klart have bedst af at komme af med sutten.
På forhånd mange tak for hjælpen.
Hilsen
En mor i tvivl