Urolig ved brystet og behov for natmåltider

2. november 2008

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Urolig ved brystet og behov for natmåltider

Hej Helen.

Mange tak for dit tidligere svar og dine gode råd. Du har en imponerende måde at sætte dig ind i andres problemer. Folk du ikke engang har mødt. Det er guld værd! Mange tak for det.

Vi har en skøn datter på 4,5 måned. Ved fødslen vejede hun 3800 gram og nu vejer hun lidt over 7 kilo. Hun er glad og meget nem, og er hvad man betegner som en "sund" baby. :o) Hun har tykke kinder, og "elastikker" ved lår og håndled. Jeg har ammet hende fra starten hver 3. time og der har ikke været de store problemer.

De sidste par uger er hun dog begyndt at blive meget urolig ved brystet. Hun kan suge 4-5 gange og derefter vende hovedet væk og give et vræl fra sig. Suge lidt igen og derefter vende hovedet væk. Jeg har masser af mælk og hun virker også sulten, så jeg forstår ganske simpelt ikke hvad problemet er. Jeg har heller ikke spist noget anderledes eller brugt en anden creme eller lign.

Det ...

Annonce

... bedste tidspunkt er, når hun bliver ammet om natten. Der er hun afslappet og rolig, fordi hun spiser halvt sovende. Hvornår vil du mene at vi kan prøve at springe nat-måltiderne over og få noget søvn istedet? Hun er som et lille indstillet vækkeur og kalder præcis hver 3. time. Nogle gange virker hun dog ikke særlig sulten, med undtagelse af disse sidste par uger, hvor hun om dagen har været meget urolig ved brystet.

Et lille hurtigt spørgsmål om vores søn der lige er blevet 3 år og som kæmper med at finde ud af sin nye rolle som storebror. Er det synd for ham, hvis vi snart begynder med "væk med sutten" projektet? Jeg ved godt, at han har mange nye ting at få på plads i sin lille verden. Er det så synd at tage sutten fra ham, som han er meget glad for? Han bruger den virkelig som trøst, men tænderne vil helt klart have bedst af at komme af med sutten.

På forhånd mange tak for hjælpen.

Hilsen
En mor i tvivl

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Kravlegård - køb af kravlegård

Nogle familier lever fint uden en kravlegård, hvor andre familier har stor glæde af at anskaffe sig en sådan.

En kravlegård kan være praktisk, når du skal i bad, står og laver mad, måske er nødt til at gå i kælderen med vasketøj... Kravlegården giver dig mulighed for at lægge dit barn et trygt sted, hvis du ikke lige kan holde øje med barnet i nogle minutter.

I nogle familier virker kravlegården også som et trygt, genkendeligt og dejligt sted at finde ro. Hvis der...

Læs mere i Babylex

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Alleførst: Tusind tak for dit sidste svar - det er virkelig guld værd med professionelt svar og en "second opinion" :)

Med venlig hilsen
Natasha, mor til pige 4 måneder