Brev:
Hyppig amning om dagen og mme
2. november 2008
Alder:
4 mdr.
Hyppig amning om dagen og mme
Kære Helen
Tak for en god brevkasse.
Matthes er 4 mdr om en uge, han vejer 7300 gr og er 65 lang. han bliver ammet 100%. er glad og tilfreds :-)
Som du ved, har jeg en del spørgsmål omkring overgangen til andet mad (jf tidligere breve). Jeg er meget i tvivl om jeg skal starte nu med vælling, eller vente til han er 4 mdr (om en uge).
Mit problem er, at det ikke er om natten, at han vågner tit, og vil have mere med... det er om dagen, han ønsker at spise tit - gerne hver anden time. Om natten kan der gå 4 timer eller mere før han vil have mad.
Det er tit sådan at han vågner fra sine lurer, i løbet af dagen, med et vræl, og først falder til ro, og vågner helt, når han bliver lagt til...
Jeg har prøvet, at følge dit råd, om både at give ham mad når han vågner, og lige inden han bliver puttet igen. Det virker dog ikke altid. tænker at det måske er fordi han ikke bliver ordenigt mæt af min mælk mere...?
I alle de breve jeg læser er det om natten, at de begynder at kræve mere mad....
Hvad tror du grunden er til at han kræver mere mad om dagen i modsætning til andre babyer?
Med venlig hilsen
Lea