2 måneders pasning inden børnehaveopstart

20. januar 2022

Kategori:
Alder:
2 år, 10 mdr.

2 måneders pasning inden børnehaveopstart

Hej Helen

Indtil videre tusinde tak fordi du er til.

Min store søn skal starte i børnehave om to måneder.

Han passes
2 dage/igen af voksen kvinde som han knuselsker
2 dage/igen bedsteforældre
1/dag ugen far

Jeg går hjemme med lillebror, så dette dage er med mig og lillebror noget af tiden, og det går udover lillebror, som jeg føler er fysisk understimuleret.

Den store er generelt meget utryg ved nye børn og kræver lang tilvænning. Nogle gange lykkes tilvænningen slet ikke. Særligt hvis det ikke er hjemme.

Nu har en kvinde meldt sig på banen at hun gerne vil passe ham i de kommende to måneder. Det er sandsynligt hende og jeg får ...

Annonce

... en relation via frivilligt arbejde. Hun vil rykke det hjem til sig selv så snart indkøringen er overstået. Hendes rolige søn på 3,7 år vil være der engang imellem. Hans legekammerat ligeså een gang om ugen, og så vil der engang imellem være besøg af andre børn med deres forælder. Hendes to skolebørn kommer hjem kl 14-15:00 hver dag.

Jeg kan ikke beslutte mig for om det er for meget ståhej for kun to måneder, eller om det er en styrke, at han får øvet sig i det små, og samtidigt have fået nogle flere relationer i denne lille by, hvor folk ofte støder på hinanden. Han plejer at elske, når han støder på nogen i byen han kender.

Har du nogen tanker?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

Jeg ville bare blot meddele dig, at det går så godt i øjeblikket at jeg næsten ikke kan få armene ned..

Jeg gik jo rundt og tumlede med tanker om at min datter "kørte" på mig osv.. Men du fortalte mig at hendes humør skifter rigtig hurtigt og at lige netop hendes alder / denne såkaldt selvstændighedsfase gør at det kan være svært for både forældre og barn..

Jeg tror, at fordi jeg er blevet opmærksom på det, så tager jeg det ikke mere personligt og det gør at jeg ikke bliver ked af det mere..

Hvor er det dog dejligt at der også er nogle perioder der faktisk går godt..

Jeg er sikker på at der ligger udfordringer der ude i fremtiden som venter på os, men dem kan jeg ikke komme udenom..

Så rigtig mange tak herfra Helen..
HVOR HAVDE DU DOG RET!!!!!!!!!!!!!

Med venlig hilsen
M´s Mor