Svar: Uldundertøj - 9 mdr.
15. marts 2004
Alder:
9 mdr.
Jeg har også hørt at man har man en gang brugt uldundertøj, så er det sådan fremover, men jeg mener ikke det er rigtigt.
Uld har den fordel at det sørger for at holde barnet tørt. Det er især vigtigt i vintermånederne. Jeg mener at det vil være en god idé at fortsætte med uldundertøj 1½-2 måneder endnu, men når det bliver varmt i vejret kan du sagtens gå over til at bruge bomuld, hvilket også vil være et rareste for barnet om sommeren. Når det så bliver vinter igen, så kan du overveje om du atter vil gå tilbage til uldundertøjet eller fortsætte med bomuld.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske