Svar: Hvad skal han sove i?

7. maj 2008

Kategori:
Alder:
4 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Kære Christina

Det vil naturligvis være dejligt for Victor, hvis han kunne lære at sove uden alt for meget dyne, nu hvor det bliver varmere. Det er vigtigt at han kan komme af med varmen og det er rigtig fint, hvis han begynder at kunne bruge sig selv lidt mere fysisk og således begynder at kunne finde en stilling som er rar for ham at sove i...

Jeg kan dog sagtens forstå at du har brug for en eller anden måde at svøbe ham på, fordi han jo er vant til at falde i søvn på den måde og jeg tænker at du må forsøge at putte ham på siden i barnevognen med en dyne over sig. og så må du stå og holde hænderne på ham, så han føler sig tryg og omsluttet. Når han så sover, så må du lægger ham tilbage på ryggen og lettet lidt på dynen eller hvad han nu ligger med, så det ikke bliver for varmt.

Nogle familier køber, syer selv ...

Annonce

... eller får syet en bomuldskørepose eller en sovedragt i bomuld. Det er en pose/dragt som er lavet med ærmer og hvor benene så ligger inde i en pose. Det kan laves i bomuldsstof ), så det ikke er for varmt (fleece bliver f.eks. for varmt til årstiden nu) og vil samtidig kunne give den tryghed du søger... Du kan prøve at søge på nettet eller se i lokalavisen efter nogen der kan sy en sådan pose, hvis du ikke selv kan...

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ HELENS BOG: "Helens bog om dit barns udvikling" - fra tilfreds baby til glad tumling

Du kan også forsøge at lære din lille dreng at sove uden andet end almindeligt tøj på og så et tæppe eller dyne over sig. Måden at lære ham det på er som sagt ved at putte ham og stå ved ham, lade dine hænder have lidt tyngde på hans krop. Vug ham evt. stille imens han ligger på siden, og hjælp ham på den måde til at finde roen.

Jeg håber mine tanker hjælper dig lidt videre på vej. Fortsat held og lykke:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

Annonce

Viden om børn:

Kravlegård - køb af kravlegård

Nogle familier lever fint uden en kravlegård, hvor andre familier har stor glæde af at anskaffe sig en sådan.

En kravlegård kan være praktisk, når du skal i bad, står og laver mad, måske er nødt til at gå i kælderen med vasketøj... Kravlegården giver dig mulighed for at lægge dit barn et trygt sted, hvis du ikke lige kan holde øje med barnet i nogle minutter.

I nogle familier virker kravlegården også som et trygt, genkendeligt og dejligt sted at finde ro. Hvis der...

Læs mere i Babylex

Omega-3 til gravide

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af fosterets og spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse).

Derudover viser undersøgelser at Omega-3 har betydning for om graviditeten opnår normal længde og om barnet har en normal fødselsvægt.

Hvis du spiser 200-300 g. fisk om ugen, så er fedtsyrerne altid tilgængelige for dit...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for din altid rigtigt gode brevkasse, med masser af nyttige råd og gode, personlige og vedkommende svar.

Jeg glæder mig altid til at modtage svar fra dig.

Sebastians mor