Hue i sommervarmen og mælkebehov

7. maj 2008

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Hue i sommervarmen og mælkebehov

Kære Helen!

Jeg kan se at du for nyligt besvarede et spørgsmål der gik på om det var nødvendigt at børn sover med hat på i barnevognen, nu vi har det så varmt for tiden. Jeg har selv spekuleret på det samme, min dreng er dog kun 5 mdr (i spørgsmålet du besvarede var pigen 9 mdr.) Vil det samme gælde for ham?

Jeg har indtil videre givet ham hue på, men han er ofte lidt klam på ryggen når jeg tager ham op. Hvad med den øvrige påklædning... hvad vil du anbefale der? Han ligger med hænder og arme over dynen.

Jeg vil jo så nødig have at han kommer til at fryse, men det er jo heller ikke godt for ham at have det for varmt.

Din besvarelse af mit sidste spørgsmål hjalp mig meget og du ramte fuldstændig plet da du skrev:

"Når jeg læser dit brev, så får jeg indtryk af at du faktisk er lidt træt af amning, træt af han bider dig, træt af den afhængighed amningen giver og den frustration han nogle gange viser overfor brystet og at du tænker det ville være rart, hvis du kunne give lidt mere flaske.. måske er du så frustreret over at han ...

Annonce

... heller ikke viser den store interesse for flasken og af den grund ikke rigtig tør springe over på den..?"

Du formulerede det meget bedre end jeg selv var i stand til:o)
Det går nu lidt bedre med flasken. Jeg giver ham vælling til natten (lavet på majsstivelse og nan2), det er han helt vild med og tager ca 130 ml. (jeg bruger her en sut med "y" hul) Derudover har jeg skiftet en amning om formiddagen ud med en flaske nan 2 (her bruger jeg en flaske med et hul - Nuk 1, da jeg synes sutten i nuk 2 er meget stor) Her tager han ca 100 ml. Burde han egentlig ikke kunne tage lidt mere? Jeg tænker på om hullet er for lille, men når jeg prøver med sutten til vællingen har jeg på fornemmelsen at han synes det kommer for hurtig og nemt får det galt i halsen. På den anden side virker ham egentlig mæt efter de 100 ml og han ligger bare og bidder i, og leger lidt med sutten. Kan man selv lave et ekstra lille hul i sutten?

Hvor stort er hans mælkebehov når han får 2 grødmåltider med vand til?

Tak for en super brevkasse

Venlig hilsen
Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Dagtilbud til børn

Vi har i Danmark kommunale dagtilbud til vores børn.

Dagtilbud omfatter:

- Vuggestuer og dagplejeordninger for ½-3 årige
børn

- Børnehaver for 2-6-årige

- Aldersintegrerede institutioner for flere aldersgrupper

- Fritidshjem

- Skolefritidsordninger (SFO) for børn i skolealderen.

Aldersopdelingen kan variere lidt fra kommune til kommune.

Hvis I ønsker at få jeres barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!