Brev:
Hue i sommervarmen og mælkebehov
7. maj 2008
Alder:
5 mdr.
Hue i sommervarmen og mælkebehov
Kære Helen!
Jeg kan se at du for nyligt besvarede et spørgsmål der gik på om det var nødvendigt at børn sover med hat på i barnevognen, nu vi har det så varmt for tiden. Jeg har selv spekuleret på det samme, min dreng er dog kun 5 mdr (i spørgsmålet du besvarede var pigen 9 mdr.) Vil det samme gælde for ham?
Jeg har indtil videre givet ham hue på, men han er ofte lidt klam på ryggen når jeg tager ham op. Hvad med den øvrige påklædning... hvad vil du anbefale der? Han ligger med hænder og arme over dynen.
Jeg vil jo så nødig have at han kommer til at fryse, men det er jo heller ikke godt for ham at have det for varmt.
Din besvarelse af mit sidste spørgsmål hjalp mig meget og du ramte fuldstændig plet da du skrev:
"Når jeg læser dit brev, så får jeg indtryk af at du faktisk er lidt træt af amning, træt af han bider dig, træt af den afhængighed amningen giver og den frustration han nogle gange viser overfor brystet og at du tænker det ville være rart, hvis du kunne give lidt mere flaske.. måske er du så frustreret over at han heller ikke viser den store interesse for flasken og af den grund ikke rigtig tør springe over på den..?"
Du formulerede det meget bedre end jeg selv var i stand til:o)
Det går nu lidt bedre med flasken. Jeg giver ham vælling til natten (lavet på majsstivelse og nan2), det er han helt vild med og tager ca 130 ml. (jeg bruger her en sut med "y" hul) Derudover har jeg skiftet en amning om formiddagen ud med en flaske nan 2 (her bruger jeg en flaske med et hul - Nuk 1, da jeg synes sutten i nuk 2 er meget stor) Her tager han ca 100 ml. Burde han egentlig ikke kunne tage lidt mere? Jeg tænker på om hullet er for lille, men når jeg prøver med sutten til vællingen har jeg på fornemmelsen at han synes det kommer for hurtig og nemt får det galt i halsen. På den anden side virker ham egentlig mæt efter de 100 ml og han ligger bare og bidder i, og leger lidt med sutten. Kan man selv lave et ekstra lille hul i sutten?
Hvor stort er hans mælkebehov når han får 2 grødmåltider med vand til?
Tak for en super brevkasse
Venlig hilsen
Mette