Svar: Brugte voksiposer

16. januar 2008

Kategori:
Alder:
5 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Kære Marlene

Jeg kan godt forstå at du er på udkik efter brugt, for de kan være ret dyre sådan nogle køreposer, gode er de dog også:o)

Der er naturligvis problemer med husstøvmider mv. i brugte køreposer ligsom der også er med brugte dyner, tæpper osv. Men hvis posen kan vaskes ved 60 grader, så er det ikke noget problem, så er det bare at smide den i maskinen.

Hvis den kun tåler 40 grader, så vil det være en rigtig god idé at lægge den i fryseren først (hvis I har en fryser der er stor nok) og så vaske den ved 40 grader bagefter. Frysningen skulle gøre at diverse bakterier osv. bliver dræbt.

Når du vasker den så vælg en vask, hvor du bruger meget vand (altså ikke ...

Annonce

... en sparevask), da vandet også er med til at få skyllet alle ekskrementerne ud af posen.

Vær i øvrigt opmærksom på at man kan købe mange forskellige poser - og de ligger i mange forskellige prislag. Lige nu får du endda tilbud flere steder fordi der er januarudsalg. Læg også mærke til at nogle af dem tåler bedre vask og højere grader end andre...

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Ud over voksiposen, så findes f.eks. også Duni-Duo fra Brio, SleeBee som man køber igennem Bilka og mange andre muligheder, så det kan være en god idé at studere markedet lidt inden man køber, så man finder den rigtige til behovet også selvom man måske køber brugt.

Håber du hermed er hjulpet videre på vej, fortsat held og lykke:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

Annonce

Viden om børn:

Bleudslæt

Bleudslæt ses som rødme på numsen. Det kan være små røde pletter, men det kan også være store røde skjolder på huden. Der kan gå hul og komme sår, hvis det er rigtig slemt.

Bleudslæt opstår ofte, hvis barnet har haft en ble på for længe, der har været for våd af tis eller afføring. Det er syren i urin og afføring, der så ødelægge barnets hud. Børn kan også blive røde i numsen i forbindelse med diarré, hvor man måske ikke når at opdage at barnet har noget i bleen og derfor ikke...

Læs mere i Babylex

Massage - baby

Mange babyer nyder at få massage eller berøring af ryg, mave, ansigt, fingre, tær. De rolige og rytmiske bevægelser giver barnet en følelse af at være elsket og fylder barnet med velvære. Der findes flere bøger om emnet, hvis du ønsker at sætte dig ind i en bestemt teknik, kan det anbefales at låne eller købe en af disse.

Hvis dit barn har svært ved at komme af med afføring eller luft, så kan det også være en god ide at massere lidt på barnets mave. Dette gøres ved stille og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Du är min absoluta förebild inom allt med barn och allt som rör barnuppfostran/sömn/mat/sjukdom. Trots att jag aldrig träffat dig känner jag ett 100% förtroende och respekt för dig och känner att din syn på barn och hur man ska hantera olika situationer är helt rätt. Det finns så många metoder och syn på området idag men du har en sån sund och kärleksfull inställning.

För att sammanfatta det jag precis skrev: Du är min "guru" inom området och jag är glad att jag Tack vare min danska svärmor fann din sida och äntligen kunde få den hjälp och feedback jag så väl behövde!

Tack
/Erika