Svar: Brugte voksiposer
16. januar 2008
Alder:
5 mdr.
Kære Marlene
Jeg kan godt forstå at du er på udkik efter brugt, for de kan være ret dyre sådan nogle køreposer, gode er de dog også:o)
Der er naturligvis problemer med husstøvmider mv. i brugte køreposer ligsom der også er med brugte dyner, tæpper osv. Men hvis posen kan vaskes ved 60 grader, så er det ikke noget problem, så er det bare at smide den i maskinen.
Hvis den kun tåler 40 grader, så vil det være en rigtig god idé at lægge den i fryseren først (hvis I har en fryser der er stor nok) og så vaske den ved 40 grader bagefter. Frysningen skulle gøre at diverse bakterier osv. bliver dræbt.
Når du vasker den så vælg en vask, hvor du bruger meget vand (altså ikke en sparevask), da vandet også er med til at få skyllet alle ekskrementerne ud af posen.
Vær i øvrigt opmærksom på at man kan købe mange forskellige poser - og de ligger i mange forskellige prislag. Lige nu får du endda tilbud flere steder fordi der er januarudsalg. Læg også mærke til at nogle af dem tåler bedre vask og højere grader end andre...
Ud over voksiposen, så findes f.eks. også Duni-Duo fra Brio, SleeBee som man køber igennem Bilka og mange andre muligheder, så det kan være en god idé at studere markedet lidt inden man køber, så man finder den rigtige til behovet også selvom man måske køber brugt.
Håber du hermed er hjulpet videre på vej, fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske