Brev:
Opstart med vælling og institutionsstart
16. januar 2008
Alder:
3 mdr.
Opstart med vælling og institutionsstart
Kære Helen
Endnu engang må jeg søge dit råd, da vores egen mødregruppe med sundhedsplejersken blev aflyst. Vi skulle have info om skemad etc.
Min datter er nu 16 uger gammel. Den sidste 1,5 uge har hun været vågen og blevet ammet op til 6 gange per nat (dvs fra 22 til 08). I nat gik det tilbage på amning kl 22, 02, 05 og 8, hvor vi stod op.
Mit spm er, hvornår man ved, at det er tid til at starte med lidt vællling om aftenen. Det ville være rart at hun kunne sove lidt længere i første stræk, hvilket hun har gjort en overgang (op til 6 timer). Hun har i den sidste tid afvist brystet meget om dagen, hvor jeg ellers har forsøgt at lægge hende til oftere, for at undgå de mange amninger om natten. Men det gider hun ikke spille med på!
Eks i dag er hun blevet ammet lidt kl 08 og blev træt kl 10 men ville ikke spise inden hendes formiddagslur. Den varer dog også kun en halv time og så spiser hun gerne bagefter - men det er jo lidt omvendt. Sådan gør hun faktisk en del. Er det fint nok med købevælling eller er det bedre at lave den selv?
Mit andet spm går på institution. Jeg har lige fået tilbudt et arbejde fra 1. juli. Dvs min datter skal starte enten 1. juni eller 15. juni i institution. Vi får formentlig ingen af dem vi har ønsket pga dette. Hun vil da være ca 8,5 måneder gammel og jeg tænkte derfor at køre hende ind over en længere periode der jo så bliver minimum 14 dage. Efterfølgende skal jeg arbejde 8-16 4 dage om ugen og en fridag, hvor jeg tænkte at kunne beholde hende hjemme.
Synes du det er synd for barnet at starte så tidligt? Jeg er lidt i tvivl om det er godt....Eller må jeg jo sige nej til arbejdet og tage den sidste måned med af orloven.
Jeg synes du altid giver fornuftige og brugbare vejledninger, så jeg håber meget på din hjælp til at afgøre det, da jeg spekulerer meget over min arbejdssituation og barnets tarv, der altid skal komme i første række!
Venligst Karin