Svar: Hue på?
5. februar 2004
Alder:
6 mdr.
Kære Jer fra Regstrup
Umiddelbart så synes jeg at jeres søn er for lille til endnu at kunne sove uden hue. Det er stadig vinter og han er kun ½ år.
Men samtidig er det bestemt heller ikke hensigtsmæssigt at han ligger med en våd hue udenfor. Når huen er våd bliver den kold og han kan blive syg.
Børn afgiver det meste af deres varme fra hovedet. Det er derfor nærliggende at tro, at han er for varmt pakket. Jeg kender ikke den dun-pose du skriver om, men måske er det for meget både med en dun-pose og en dyne. I stedet for "to dyner" kunne du måske nøjes med at lægge ham i posen, evt. med et tæppe og give ham en tykkere trøje på.
Huen skal fortsat være af bomuld.
Håber dette kan hjælpe lidt, så han ikke koger over.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske