Svar: Klapvogn - 7 mdr.
5. februar 2004
Alder:
7 mdr.
Kære Dorthe
Hvornår man kan skifte barnevognen ud med en klapvogn afhænger meget af, hvilken type klapvogn der er tale om.
Umiddelbart vil jeg synes at det ville være en fordel at barnet kunne sidde selv, mennogle barnevogne har meget tætte sider og kan hæve og sænke ryglænet, så barnet også kan ligge ned, og det ville jo igivet fald være i orden. Man skal bare være opmærksom på, at en klapvogn sider er så tætte som i en barnevogn, hvorfor det vil være nødvendigt at bruge en form for kørepose, hvis vognen skal bruges som barnevogn, simpelthen fordi den ellers kan være for kold. Om sommeren vil et tæppe eller en dyne tit være fint.
Med hensyn til en paraply klapvogn, så findes disse jo også i forskellige udgaver. De er praktiske idet de nemt kan slåes sammen og tages med, så man altid har en vogn til barnet, men de er efter min mening mest beregnet til indendørs brug. Det vil sige at man tager vognen med i bilen og bruger den, når man skal ind og handle i et center, eller på kunstudstilling eller andet.
Så valget af klapvogn afhænger af, hvilket behov man har.
Held og lykke i jagten på "den perfekte vogn".
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske