Svar: Klapvogn - 7 mdr.

5. februar 2004

Kategori:
Alder:
7 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Kære Dorthe

Hvornår man kan skifte barnevognen ud med en klapvogn afhænger meget af, hvilken type klapvogn der er tale om.

Umiddelbart vil jeg synes at det ville være en fordel at barnet kunne sidde selv, mennogle barnevogne har meget tætte sider og kan hæve og sænke ryglænet, så barnet også kan ligge ned, og det ville jo igivet fald være i orden. Man skal bare være opmærksom på, at en klapvogn sider er så tætte som i en barnevogn, hvorfor det vil være nødvendigt at bruge en form for kørepose, hvis vognen skal bruges som barnevogn, simpelthen fordi den ...

Annonce

... ellers kan være for kold. Om sommeren vil et tæppe eller en dyne tit være fint.

Med hensyn til en paraply klapvogn, så findes disse jo også i forskellige udgaver. De er praktiske idet de nemt kan slåes sammen og tages med, så man altid har en vogn til barnet, men de er efter min mening mest beregnet til indendørs brug. Det vil sige at man tager vognen med i bilen og bruger den, når man skal ind og handle i et center, eller på kunstudstilling eller andet.

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Så valget af klapvogn afhænger af, hvilket behov man har.

Held og lykke i jagten på "den perfekte vogn".

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

31. oktober 2023 | Udstyr | 15 mdr.

Hovedpude til 1årig

Hej Helen. Jeg kan se at du generelt anbefaler 2års alderen som et tidspunkt...

Annonce

Viden om børn:

Hormonbehandling

Hormonbehandling bliver brugt som fertilitetsbehandling, ofte i forbindelse med insemination.

Man giver kvinden hormontabletter som stimulerer kvindens ægløsning, så der modnes flere æg end normalt.

Derudover kontrollerer man kvindens ægløsningstidspunkt, ved hjælp af hormon-indsprøjtning, så man kan afpasse tidspunktet fuldstændig med samleje eller insemination.

Læs mere i Babylex

Sove inde

Når barnet sover inde, så er det sikreste at sove i egen seng, men i samme rum som forældrene - i hvert fald, når der er tale om et spædbarn. Det nedsætter risikoen for vuggedød.

Vælger du at sove sammen med dit barn, skal dit barn have ligeså meget plads, som hvis det sov i egen seng. Det skal have sin egen dyne og skal sove på en fast madras uden løse lagner, tæpper eller lignende.

Temperaturen skal være mellem 18-20 grader og barnet skal iklædes tøj, der passer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for dit svar. Det var lige hvad jeg havde brug for!

Tak fra Emmas (18 måneder) mor