Svar: Klapvogn hvornår

21. oktober 2007

Kategori:
Alder:
2 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Kære Malene og lille Maria

En klapvogn kan være betydeligt mere praktisk, når man skal have den med i bilen, så jeg kan godt forstå dit ønske:o)

Nu findes der jo rigtig mange slags klapvogne, hvor nogle er spinkle paraplyklapvogne, andre mere polstrede og atter andre det man kalder for combi-vogne, hvor barnet starter med at ligge i sin lift og når barnet vokser ud af denne, så lægges barnet i selve klapvognsdelen.

Almindelige klapvogne anbefales normalt først når barnet er i stand til at sidde selv, men du kan som sagt få mange modeller og jeg synes da det lyder som en god idé at se jer om på markedet og se hvad I kan finde. Maria er stadig så lille at hun fint ligger i ...

Annonce

... sin lift og måske I kan finde en klapvogn som er stabil og sikker nok til at du kan stille liften i den og bruge den sådan når du kører rundt - måske kan I finde en combivogn, som vil opfylde jeres behov - prøv at spørge en forhandler, hvad de vil anbefale.

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Hvorvidt barnet kan bruge en klapvogn afhænger også at affjedring, madrassen i bunden, om klapvognen slutter tæt osv. Det er klart at et lille barn ligger betydeligt mere beskyttet i en barnevognskasse, på en rigtig madras osv. Men igen findes der så mange modeller at du må forhøre dig rundt omkring, se hvad der anbefales og hvad der kan dække jeres behov.

Håber dette hjælper dig lidt videre i jagten:o) Fortsat held og lykke

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

31. oktober 2023 | Udstyr | 15 mdr.

Hovedpude til 1årig

Hej Helen. Jeg kan se at du generelt anbefaler 2års alderen som et tidspunkt...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad

De første måneder at barnets liv kalder man for mælkeperioden, da barnets mad udelukkende består af mælk. Barnet ernæres her enten af modermælk eller af modermælkserstatning. Når barnet er mellem 4-6 mdr kan barnet begynde at få lidt skemad.

Den periode som afløser mælkeperioden kaldes overgangsperioden. Den varer til barnet er ca. 9 mdr gammelt. Det er overgangen fra flydende mad, til mad med struktur og klumper til mere og mere bid og mad i stykker, til at barnet kan spise mere...

Læs mere i Babylex

Søskende

Det er helt normalt at der kan opstå jalousi, når der pludselig kommer en lille ny, som kræver at få noget af den opmærksomhed, der tidligere var forbeholdt storesøster eller storebror. Her er lidt råd til hvordan du kan imødegå nogle af de problemer der kan opstå:

- Husk at give den store opmærksomhed. Vær opmærksom på at den store har savnet dig imens du har været indlagt med den lille ny. Gør familien opmærksom på at de gerne må komme med gaver til den lille, men det er næsten...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor