Svar: Genbrug af udstyr - 17 mdr.
16. juni 2007
Alder:
17 mdr.
Kære Ellas mor
Tillykke med at I venter nummer 2, det bliver dejligt for jer og dejligt for Ella at hun skal opleve at blive storesøster:o)
Som udgangspunkt kan I genbruge det hele. Det I skal være opmærksom på er den stand som tingene er i. Hvis en madras er gennemtisset flere gange, hvis den er ligget skæv, så den er bulet og ikke længere plan og rar at ligge på, så skal den skiftes. Har den stået ude, så den er jordslået osv. så skal den heller ikke bruges og det samme gælder dyner, tøj osv.
Men hvis tingene er i fin stand, så kan i sagtens genbruge og som I selv skriver, så har Ella jo kun brugt nogle af tingene få måneder og er de opbevaret tørt og i orden, så er det fint at genbruge.
Autostol kan også bruges af flere, naturligvis kommer der nye modeller, men Ella er kun 1½ år gammel og I vil sagtens kunne bruge det samme. Alternativet kan være at leje en autostol i den periode, hvor det er nødvendigt, men i givet fald vil det jo ofte også være en brugt stol som har været lånt af andre og har I derfor en stol som I har været glade for til Ella og stolen igen er i orden, selerne hele og med støttepuder osv. så er det godt.
Alt skal naturligvis vaskes, både dyner, betræk, sengetøj, tæpper osv. så det er rent til den lille ny. Barnevogn, seng osv. skal også vaskes af og som I selv skriver, så er almindelig vask og vedligehold det, det drejer sig om.
Det er en stor fordel at få nummer to, at meget kan bruges igen:o)
Håber at ovenstående hjælper jer lidt videre. Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske