Svar: Genbrug af udstyr - 17 mdr.

16. juni 2007

Kategori:
Alder:
17 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Kære Ellas mor

Tillykke med at I venter nummer 2, det bliver dejligt for jer og dejligt for Ella at hun skal opleve at blive storesøster:o)

Som udgangspunkt kan I genbruge det hele. Det I skal være opmærksom på er den stand som tingene er i. Hvis en madras er gennemtisset flere gange, hvis den er ligget skæv, så den er bulet og ikke længere plan og rar at ligge på, så skal den skiftes. Har den stået ude, så den er jordslået osv. så skal den heller ikke bruges og det samme gælder dyner, tøj osv.

Men hvis tingene er i fin stand, så kan i sagtens genbruge og som I selv skriver, så har Ella jo kun brugt nogle af tingene få måneder og er de opbevaret tørt og i orden, så er det fint at genbruge.

Autostol kan også bruges af flere, naturligvis kommer der ...

Annonce

... nye modeller, men Ella er kun 1½ år gammel og I vil sagtens kunne bruge det samme. Alternativet kan være at leje en autostol i den periode, hvor det er nødvendigt, men i givet fald vil det jo ofte også være en brugt stol som har været lånt af andre og har I derfor en stol som I har været glade for til Ella og stolen igen er i orden, selerne hele og med støttepuder osv. så er det godt.

Alt skal naturligvis vaskes, både dyner, betræk, sengetøj, tæpper osv. så det er rent til den lille ny. Barnevogn, seng osv. skal også vaskes af og som I selv skriver, så er almindelig vask og vedligehold det, det drejer sig om.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det er en stor fordel at få nummer to, at meget kan bruges igen:o)

Håber at ovenstående hjælper jer lidt videre. Rigtig meget held og lykke:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

31. oktober 2023 | Udstyr | 15 mdr.

Hovedpude til 1årig

Hej Helen. Jeg kan se at du generelt anbefaler 2års alderen som et tidspunkt...

Annonce

Viden om børn:

Nakkefoldsscanning

En nakkefoldsscanning foretages i 11.-13. graviditetsuge, og her kigger man via et ultralydsapparat, som køres rundt på den gravides mave, på barnet inde i livmoderen.

Denne scanning kaldes også 1. trimester-scanning, og man ser efter:
- om der er liv
- om der er mere end ét foster
- hvor langt du er henne - man fastsætter datoen for forventet fødsel.

Hvis du ønsker at vide, om dit barn kan have en kromosomafvigelse som f.eks. Downs Syndrom, så...

Læs mere i Babylex

Strømper

Strømper skal passe til barnets fod og gerne være en lille smule længere.

Til de spæde børn, kan man købe frotté strømper som er dejligt bløde og med næsten ingen elastik og dermed ikke noget, som strammer.

Strømper kan være af uld, bomuld eller af et blandingsprodukt og det kan være en god idé at medtænke, hvad materiale du vælger at købe strømper i. Til børn der sveder meget, kan uld være en fordel. Det samme gælder om vinteren, hvis dit barn f.eks. skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dit svar sidst. Jeg sprang ned og købte din bog "Sådan får du dit barn til at sove!" Den har virkelig hjulpet mig på rette vej. Det er en fantastisk bog.

Jeg kan virkelig mærke et meget større overskud ved at have forstået, at min søn bare mangler den tryghed i at være tæt på mig og mærke de vuggende bevægelser. Det hang mig langt ud af halsen før bare at tænke på det var puttetid. Nu glæder jeg mig faktisk, ved tanken om at min søn jo elsker at lægge i mine arme og putte, og at jeg kan lægge ham fra mig UDEN han sover, og han bare falder i søvn :)

Elias har trods kolik aldrig haft en nat hvor han ikke har sovet, så det gik lige op for mig at de søvnproblemer jeg troede han havde, slet ikke er så slemme. Hvis der da overhovedet er et problem!

Hilsen mor til Elias, 4 måneder.