Svar: Rejseseng
11. juni 2007
Alder:
6 mdr.
Kære Line
Den er smart, det må man jo sige og jeg kan sagtens se idéen. Jeg kan dog ikke garantere for dens sikkerhed:o)
Da den er helt ny på markedet, så er den jo ikke testet i Danmark og jeg har søgt på rundt omkring på nettet og det er så vidt jeg kan finde ud af en Hollands opfindelse. Den virker umiddelbart meget gennemtænkt og ud fra det jeg kan se på billederne og det materiale jeg kan læse mig igennem, så ser det ud som om at man her har tænkt meget over både det praktiske og det sikkerhedsmæssige.
Du skal være opmærksom på at der findes flere modeller og størrelser. Nogle er "Travel-Cot Peuter Luxe
130x70x65cm" andre "Travel-Cot Baby Luxe 120x65x55cm" hvilket naturligvis har betydning for hvor længe barnet kan bruge den. Den mindste til ca 2 år skriver producenten - den største til 3-4 år. Dertil kommer at man kan få et rejseetui også... Favre nye verden:o) Den produceres af det hollandske firma Deryan.nl
Omkring madrasser til små børn så anbefaler man normalt at børn ligger på et fast underlag for at kunne bruge og udvikle sine muskler. Man kan derfor diskutere hvor hårdt et underlag en luftmadras er og derfor også hvor god og sikkerhedsmæssig den er at ligge på. Dette må vi vente på bliver testet.
Umiddelbart er min tanke dog at det ser ud til at luftmadrassen er meget lav og at luftkanalerne er meget smalle, hvilket jo er tiltalende i forhold til at den skal bruges til små børn. Det virker ud fra billederne således ikke som om at der er risiko for at barnet 'vælter rundt' eller ikke vil kunne være i stand til at vende sig selv fordi madrassen giver for meget efter. Men det bør vurderes af andre end mig.
Det er altid svært at tage stilling til noget man ikke kan se i virkeligheden, men ud fra det jeg har kunne læse mig frem til så er jeg umiddelbart positivt stemt.
Håber at mine tanker hjælper dig lidt videre. Og ender du med at købe en så vil jeg meget gerne høre hvad din erfaring er:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske