Svar: Rejseseng

11. juni 2007

Kategori:
Alder:
6 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Kære Line

Den er smart, det må man jo sige og jeg kan sagtens se idéen. Jeg kan dog ikke garantere for dens sikkerhed:o)

Da den er helt ny på markedet, så er den jo ikke testet i Danmark og jeg har søgt på rundt omkring på nettet og det er så vidt jeg kan finde ud af en Hollands opfindelse. Den virker umiddelbart meget gennemtænkt og ud fra det jeg kan se på billederne og det materiale jeg kan læse mig igennem, så ser det ud som om at man her har tænkt meget over både det praktiske og det sikkerhedsmæssige.

Du skal være opmærksom på at der findes flere modeller og størrelser. Nogle er "Travel-Cot Peuter Luxe
130x70x65cm" andre "Travel-Cot Baby Luxe 120x65x55cm" hvilket naturligvis har betydning for hvor længe barnet kan bruge den. Den mindste til ca 2 år skriver producenten - den største til 3-4 år. Dertil kommer at man kan få et rejseetui også... Favre nye verden:o) Den produceres af det hollandske firma Deryan.nl

Omkring madrasser til små børn så ...

Annonce

... anbefaler man normalt at børn ligger på et fast underlag for at kunne bruge og udvikle sine muskler. Man kan derfor diskutere hvor hårdt et underlag en luftmadras er og derfor også hvor god og sikkerhedsmæssig den er at ligge på. Dette må vi vente på bliver testet.

Umiddelbart er min tanke dog at det ser ud til at luftmadrassen er meget lav og at luftkanalerne er meget smalle, hvilket jo er tiltalende i forhold til at den skal bruges til små børn. Det virker ud fra billederne således ikke som om at der er risiko for at barnet 'vælter rundt' eller ikke vil kunne være i stand til at vende sig selv fordi madrassen giver for meget efter. Men det bør vurderes af andre end mig.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det er altid svært at tage stilling til noget man ikke kan se i virkeligheden, men ud fra det jeg har kunne læse mig frem til så er jeg umiddelbart positivt stemt.

Håber at mine tanker hjælper dig lidt videre. Og ender du med at købe en så vil jeg meget gerne høre hvad din erfaring er:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

31. oktober 2023 | Udstyr | 15 mdr.

Hovedpude til 1årig

Hej Helen. Jeg kan se at du generelt anbefaler 2års alderen som et tidspunkt...

Annonce

Viden om børn:

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar som er virkelig brugbare.

Jeg er glad for din tilgang til barnet. Synes det kan virke meget frustrerende at der stilles store krav til de små og at der er en holdning til at man bare skal tage "kampen" med dem og dermed have sig et ulykkeligt barn. Så hvor er jeg glad for at have dig!

Med venlig hilsen
Pernille, mor til dreng på 6 måneder