Svar: Valg af autostol - 7 mdr.

2. januar 2007

Kategori:
Alder:
7 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Kære Millamusens mor

Når man skal vurdere om en autostol er den rigtige for barnet, så skal man se på flere ting.

For det første skal din datter sidde ordentligt i stolen og hovedet må ikke stikke op over stolens kant. Vægtgrænserne skal overholdes i forhold til godkendelsen og selen skal sidde korrekt. Alderen er underordnet for valg af autostol og det er således hvordan stolen passer til barnet og barnets størrelse, der afgør om stolen er i orden.

Tag dit barn og bilen med hen til forretningen, og prøv dig frem for at finde den optimale stol. Du kan bedst selv vurdere om det er en stol du synes passer og godt til jer og jeres behov.

Du kan læse mere i ...

Annonce

... Rådet for Større Færdselssikkerheds pjece "Børn i bilen" eller på deres hjemmeside sikkertrafik.dk

Med hensyn til valg af autostol, så har forbrugerstyrelsen testet forskellige autostole. Herunder også en Recaro Young Profi Plus, som får bedømmelsen "god". Den er til børn i gruppe 0 (0-13kg). Stolene herefter er til børn i vægtklassen 9-18 kg og måske det er den type I skal vælge, når I skal have ny stol.

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ HELENS BOG: "Helens bog om dit barns udvikling" - fra tilfreds baby til glad tumling

På taenk.dk kan I læse mere om de forskellige tests og I kan også købe bogen "Tænk - guide til sikre og sunde småbørn" - den koster ca 100 kr og kan købes i boghandlen og i større supermarkedskæder.

Fortsat held og lykke i jagten og også godt nytår til jer:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

Annonce

Viden om børn:

Udvikling - børn

Børns motoriske udvikling er forskellig, men du kan bruge følgende rettesnor:

1 mdr.: Barnet prøver at løfte hovedet fra underlaget, når det ligger på maven

2-3 mdr.: Støtter på underarmene og løfter hoved og bryst fra underlaget.

4 mdr.: Kan selv holde hovedet i siddende stilling. Begynder at trille rundt fra mave til ryg. Rækker ud efter ting.

5 mdr.: Hvis barnet får hjælp til at sidde op, vil det sidde med rank ryg og hovedet i fin...

Læs mere i Babylex

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for en god brevkasse. Vi er i den kedelige situation, at vi ikke har haft glæde og gavn af vores egen sundhedsplejerske. Vi har fundet dine svar meget relevante.

Tak fra os.