Svar: Vinterstøvler

30. oktober 2006

Kategori:
Alder:
22 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Hej med jer

Lige her i overgangsperioden er det et spørgsmål om at "føle sig frem". Det virker umiddelbart for tidligt endnu (for hvad skal vi så give de små på, når det rigtig er koldt?), men det kommer meget an på, hvad barnet skal.

Hvis man ved, at man skal en tur ud i naturen og det er rigtig efterårsrusk og koldt, så vil det nok være rart med et par varme vinterstøvler. Hvorimod hvis man "bare" skal være lidt ude at lege eller skal med op at ...

Annonce

... handle, så er det alt for varmt.

Vinterstøvlerne hører jo umiddelbart sammen med flyverdragten, så når den skal på, så skal støvlerne også. Nogle gange kan man dog godt tyvstarte med vinterstøvlerne og en lun frakke og det vil være okay - men det er en fornemmelse.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Tilgengæld vil jeg sige at det nok er ved at være en meget god idé med en hue og nogle lette handsker (f.eks. strik) da fingrene hurtigt bliver kolde, som vejret er nu.

Håber du blev klogere?

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

Annonce

Viden om børn:

Sut

Før i tiden var det almindeligt, at børn fik en sut med det samme, når de blev født. I dag mener man, at det er hensigtsmæssigt at man venter med at give barnet en sut, til amningen er etableret.
Hvis barnet får en sut for hurtigt, så kan det gå ud over barnets lyst til at die ved brystet. Dertil kommer at sutteteknikken er forskellig alt efter om barnet dier på brystet eller sutter på en sut.

Du kan møde mange forskellige holdninger til det at bruge sut og det er vigtigt...

Læs mere i Babylex

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en vidunderlig website - du gør virkelig et fantastisk stykke arbejde.

Karina, mor til dreng 5 måneder