Svar: Vinterstøvler
30. oktober 2006
Alder:
22 mdr.
Hej med jer
Lige her i overgangsperioden er det et spørgsmål om at "føle sig frem". Det virker umiddelbart for tidligt endnu (for hvad skal vi så give de små på, når det rigtig er koldt?), men det kommer meget an på, hvad barnet skal.
Hvis man ved, at man skal en tur ud i naturen og det er rigtig efterårsrusk og koldt, så vil det nok være rart med et par varme vinterstøvler. Hvorimod hvis man "bare" skal være lidt ude at lege eller skal med op at handle, så er det alt for varmt.
Vinterstøvlerne hører jo umiddelbart sammen med flyverdragten, så når den skal på, så skal støvlerne også. Nogle gange kan man dog godt tyvstarte med vinterstøvlerne og en lun frakke og det vil være okay - men det er en fornemmelse.
Tilgengæld vil jeg sige at det nok er ved at være en meget god idé med en hue og nogle lette handsker (f.eks. strik) da fingrene hurtigt bliver kolde, som vejret er nu.
Håber du blev klogere?
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske