Svar: Babyjogger - 4 mdr.
9. oktober 2006
Alder:
4 mdr.
Hej Bodil
Jeg kender desværre heller ikke til en test af babyjoggere, men det ville være en rigtig god idé og mon ikke det kommer.
Når du skal vælge model, så tænker jeg at der naturligvis er nogle ting du skal overveje, så du sikrer dig at vognen er okay for dit barn.
Det er vigtigt at der er seler, så barnet er spændt ordentligt fast. Derudover bør sæde og ryg være polstret og så er det vigtigt at der er luft imellem sæde og stel, så barnet ikke får stød op igennem kroppen ved ujævnt terræn. Derudover kan det være en fordel at købe en model med forholdsvis store hjul.
Jeg ved at mange babyjoggermodeller ikke anbefales før barnet er mindst 6 måneder gammel og I skal naturligvis følge den anbefaling som følger med modellen. Jeg kender desværre ikke til en generel anbefalet alder for babyjogger og tænker at der netop kan være forskel i polstring, stødabsorbering osv. hvilket må have stor betydning for valget og i forhold til barnets alder.
Det vil naturligvis også have noget at sige om vognen bruges på asfalt eller i skovbunden...
Nærmere kan jeg desværre ikke komme et svar på dit spørgmål, men jeg håber du kan bruge ovenstående:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske