Svar: Hoppegynge - 10 mdr.
8. april 2006
Alder:
10 mdr.
Kære Tina
Hoppegynger var populære før i tiden, men de anbefales ikke længere. Når barnet sidder i en hoppegynge er det en passiv bevægelse og selve hoppet giver barnet mange stød op i ryggen. Et barn som er normalt udviklet, har rig mulighed for at bevæge kroppen på en mere hensigtsmæssig måde, når det enten sider på skødet eller leger på gulvet.
Da din datter nu er så gammel som hun er, så synes jeg det er mere hensigtsmæssigt at bruge en babygynge, hvor hun kan sidde på normal vis og bliver skubbet langsomt frem og tilbage. Det er både med til at styrke hendes rumfornemmelse og balance og det er derfor langt at foretrække fremfor en hoppegynge.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske