Kan ikke trøstes

8. april 2006

Kategori:
Alder:
22 mdr.

Kan ikke trøstes

Hej Helen

Jeg har en søn på 22 mdr. som er begyndt og få nogle voldsomme raserianfald. Vi taler med ham om det, når det sker " du blir bare så vred... o.lign." Ofte kan han ikke høre noget når det står på, for han skriger bogstavelig talt som en stukken gris...

Han er begyndt at gøre det om natten også. Han vågner og begynder at græde, når jeg kommer ind til ham, sidder han og slår ned i dynen og bliver faktisk vred over at jeg kommer, men hvis jeg prøver at gå skriger han endnu højere.

I nat var det helt galt. Han blev så gal at han tiltede i sengen og slog hovedet. Jeg skyndte mig at tage ham op og han lagde også hovedet ind til mig og armene om halsen, men da jeg satte mig ned med ham blev han stiktosset og vred sig løs fra mig og satte sig på gulvet og skreg.

Jeg forsøgte at tale til ham" du ville ikke sidde ned, du ville ha at mor stod op, jamen så gør vi det" men intet hjalp. Han slog ud efter mig når jeg nærmede mig ham, så tilsidt sagde jeg at hvis han slog mig så gik jeg (fordi jeg troede han ikke ville have mig derinde og for at bryde det).

Da jeg gik (fordi han selvfølelig slog igen) skreg han højere og kom ind til mig i soveværelset. Der stod han så bare og slog ud efter mig hver gang jeg forsøgte at røre ham eller tage ham op. Jeg sagde " jeg kan godt se at du er vred, men du må ikke slå."

Jeg sendte ham ind på sit værelse men han kom igen. Tilsidst skreg han ikke mere men stod ...

Annonce

... bare og kiggede rigtig surt på mig og gik hen og slog mig for så bagefter at trække sig væk igen. Det gjorde han mange gange og helt ærlig så vidste jeg simpelthen ikke hvad jeg skulle gøre. Jeg følte mig virkelig bare afvist på det groveste og det gjorde rigtig rigtig ondt for jeg vil jo bare hjælpe ham.....

Jeg begyndte tilsidst at hyle for jeg var så ked af det og følte mig så magtesløs.

Så stoppede han og kom og ville op hvorefter han aede mig og gav mig "store krammere". Jeg fortalte ham at jeg var ked af det fordi han havde slået mig og han sagde " jaaa, ikke slå, aae." Men jeg tror et eller andet sted at han sagde det for at give mig ret...

Hvad er det der gør at han bliver så vred og bare slår. Jeg mener, hvis han har drømt, må det da være en naturlig reaktion at finde trøst når mor kommer, men i stedet er jeg den onde...

Jeg forstår det simpelthen ikke og jeg føler jeg gør alt hvad jeg kan for ham, men måske er det ikke godt nok.... Det er simpelthen så grim en følelse at have - at føle sig som en dårlig mor.

Jeg kan mærke at det stadig berører mig når jeg sidder her og skriver og det vil jeg rigtig gerne have brudt så vi ikke kommer ind i en ond cirkel hvor jeg føler mig usikker overfor ham.

Jeg har rigtig meget brug for dine visdomsord for jeg er lidt kørt fast i hvorfor han reagere som han gør og hvad jeg kan gøre.

På forhånd tak
og god påske fra en magtesløs og frustreret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

Annonce

Viden om børn:

Leg

For det lille barn er leg meget vigtigt, da det er igennem leg, at barnet udforsker verden og dermed udvikler sig. Og I begyndelsen er I forældre det bedste legetøj, og jeres barn vil elske jeres mimik, lyde og berøring.

Jeres barn har stor glæde af, at I tumler, triller, hjælper barnet med at cykle med benene, danser med barnet i armene... Ligesom jeres barn har brug for at mærke jer tæt på, ligge hud-mod-hud, blive kysset, krammet, kærtegnet og sunget for.

I takt...

Læs mere i Babylex

Rød numse

De fleste børn får ind imellem en rød numse fordi urin og afføring irriterer huden. Nogle børn mere end andre.

For at forebygge rød numse, er det vigtigt at skifte bleen tit og brug af salver og cremer bør altid holdes på et minimum. Lad barnets hud lufttørre og brug kun mild sæbe, når der er afføring ellers vil rent vand de fleste gange være nok.

Tør numsen grundigt også i folderne og brug f.eks. en føntørrer til at lufttørre huden med, men pas på den ikke bliver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej

Så er Viggas mor på banen igen og sidder her med smil på læben og tænker over at du fik ret igen..... du har en fantastisk brevkasse og jeg ville være helt lost uden den :))

Tak for en dejlig brevkasse og undskyld jeg ikke kan gøre mine breve kortere :))

Med venlig hilsen
Viggas mor