Svar: Madras til vugge
1. oktober 2003
Alder:
0 mdr.
Kære JJ
Med hensyn til madrasser er det sådan at den helst skal være fast. Madrassens fasthed har betydning for at barnet kan bruge og udvikle sine muskler.
Man kan uden problemer godt vælge en skummadras (polyurethanskum), men den bør i givet fald være mindst 5 cm tyk og betrækket du syr til den, bør selvfølgelig kunne tages af og vaskes.
I en seng der har en fast bund vil det være hensigtsmæssigt at madrassen er lidt hård, da stød og bump så bedre fordeles, hvorimod i en seng med f.eks tremmebund kan det være en fordel at vælge en blød madras.
Håber ovenstående var fyldestgørende nok
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske