Svar: Brændeovnsgitter
17. maj 2005
Alder:
16 mdr.
Kære Fie
Tillykke med det nye hus. Det lyder dejligt for jer:o)
Det er meget svært at svare præcist på hvor gamle børn skal være for at man ikke behøver at sikre med brændeovnsgitter. Det er jo en skønssag og det handler også meget om, hvordan børnene er og det at de rent faktisk 'vokser op' med ovnen.
Du har ret i at de forholdsvis hurtigt vil vænne sig til at ovnen er varm og kunne fornemme varmen og respektere den på en anden måde, nu hvor de er 1½ år. Det farlige ligger dog mere i at de jo ganske uheldigt pludselig kan falde og komme til skade på ovnen, som du også selv er inde på.
Du kan godt lære dine piger at det er farligt og give dem respekt for ovnen, men de legekammerater som kommer på besøg kender det måske ikke og har derfor ikke samme opmærksomhed.
Umiddelbart tænker jeg at det vil være helt relevant for denne vinter og måske næste vinter med at bruge gitteret, det må du prøve at vurdere hen af vejen.
Fortsat held og lykke med dem.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske