Brev:
Brændeovnsgitter
17. maj 2005
Alder:
16 mdr.
Brændeovnsgitter
Vi er lige flyttet til et hus med brændeovn med vores snart 16 måneder gamle piger. Da det heldigvis er ved at blive sommer, kan vi nok vente med at fyre op i brændeovnen til efteråret, bortset fra et par kolde sommeraftener, hvor vi måske kan tænde for den, når børnene sover. Vi har allerede et brændeovnsgitter, men hvor længe bør man have sådan et på (altså hvor gamle skal børnene være, før man trygt kan fjerne det)?
Jeg tænker, at man måske kan lære børnene, at det er farligt, de reagerer vel også instinktivt med ikke at ville komme hen til noget meget varmt? Jeg er bare bange for, at de lige kommer til at sætte hånden på for at prøve - og det kan man jo godt brænde sig slemt ved, selvom man flytter hånden hurtigt igen - eller at de i en vild leg falder og lander på brændeovnen.
Har du noget bud?
Med venlig hilsen
Fie