Svar: Klapvogn - 6 mdr.

25. april 2005

Kategori:
Alder:
6 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Kære Lise

Hvorvidt man har behov for en klapvogn eller ej er lige så forskelligt som familier er forskellige. Nogle vælger klapvognen tidligt og andre vælger førsst at købe en klapvogn når barnet er et par år, atter andre køber slet ikke klapvogn og atter andre igen har behov for flere slags vogne.

Der er altså ikke faste regler for dette. Du må derfor vurdere, hvad jeres behov egentlig er. Hvis du har en barnevogn, som din datter kan sidde i, så behøver du måske slet ikke en klapvogn. Hvis du bor, således at du ofte skal have vognen med i bilen, så kan en klapvogn være mere handy fordi den lettere slåes sammen. Hvis din datter hovedsageligt skal bruge vogenen til at sove i, så er barnevognen nok at foretrække, også ...

Annonce

... hvis du skal gå langt med vognen hver dag.

Der findes mange slags klapvogne. Nogle er store og rummelige og er perfekte til traveture, andre er små og lette at klappe sammen og egner sig ikke til udeliv, men er perfekte hvis man altid handler indendøre f.eks. i bycenter, eller hvis man går på museer osv. hvor en lille let vogn er praktisk.

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Overvej derfor hvad I har brug for i jeres lille familier og ikke hvad du tror du skal have fordi de andre i mødregruppen har det. Kan barnevognen mon bruges et år endnu, eller skal du købe en erstatning for den, så den overgår til at være sovevogn i haven i stedet, eller har du brug for en lille let vogn, når du skal i centeret at handle, som et supplement til barnevognen...

God jagt.

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

Annonce

Viden om børn:

Sushi til gravide og ammende

Gravide og ammende må meget gerne spise sushi, og det kan være en udmærket måde at få varieret sit indtag af fisk på. Der er dog lidt forholdsregler du skal tage.

Fødevarestyrelsen pålægger både forhandlere, sushi-restauranter og øvrige leverandører at dybfryse fisken før den sælges. Fisken skal være frosset ned til til -20 grader i 24 timer for at komme eventuelle parasitter i fiskekødet til livs.

Vælger du at lave sushi selv, skal fisken på samme måde fryses ned...

Læs mere i Babylex

Cykelhjelm

Alle børn bør bruge cykelhjem, når de cykler. Det gælder både når de cykler selv og når de sidder i cykelstol, i en ladcykel eller i en cykelanhænger.

Vælg en godkendt hjelm. Det vil sige en hjelm med et CE-mærke og godkendelsesnummeret EN 1078.

Derudover så skal hjelmen sidde rigtigt og det gør den når den dækker panden og sidder så stramt, at den ikke kan skubbes tilbage i nakken. I de fleste hjelme sidder skumgummipuder, som hjælper til at justere størrelsen, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk hjemmeside. Hvem er det egentlig udover dig som besvarer alle disse spørgsmål på denne side. For du kan da umuligt besvare dem alle ...

Tak for fantastiske guldkorn.

Mor til Mathias knap 8 måneder