Svar: Hvornår sko
30. marts 2005
Alder:
15 mdr.
Kære Gitte
Dejligt at Nichlas er begyndt at gå og det lyder bestemt som om du skal ud og prøve sko.
Du skal lede efter et par lette sko, hvor der er fast hælkappe, bøjelig sål og plads til tæerne. Da det er de første sko så vælg en skoforretning, hvor du kan få god ekspedition og vejledning.
Skoene skal sidde fast på foden, og der skal være plads til at vokse, men de må heller ikke være for store. Du skal kunne klemme skoene sammen imellem dine fingre uden besvær, så er sålen bøjelig og så skal skoen ikke veje for meget.
Sandaler ville jeg umiddelbart ikke købe som "første sko" og med den årstid vi har; men det kan godt være at du ikke kan undvære et par sandaler til sommer. Det må du se.
Med hensyn til at "tonse rundt" og "tænde af", så lyder dette helt alderssvarende. Han undersøger og piller ved alt og skal prøve sig selv af på rigtig mange måder og samtidig kan han stadig ikke det hele. Når man gerne vil meget og ikke kan, så kommer der rigtig mange frustrationer. Det handler både om at han gerne vil hen til ting, måske have fat i noget han ikke kan få fat i, eller noget han vil, som han ikke kan forklare verbalt og hvor fakterne ikke slår til - alt kan være svært i bestemte situationer.
Det lyder som om at Nichlas er en sund og energisk, dejlig lille dreng:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske