Svar: Hvornår sko

30. marts 2005

Kategori:
Alder:
15 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Kære Gitte

Dejligt at Nichlas er begyndt at gå og det lyder bestemt som om du skal ud og prøve sko.

Du skal lede efter et par lette sko, hvor der er fast hælkappe, bøjelig sål og plads til tæerne. Da det er de første sko så vælg en skoforretning, hvor du kan få god ekspedition og vejledning.

Skoene skal sidde fast på foden, og der skal være plads til at vokse, men de må heller ikke være for store. Du skal kunne klemme skoene sammen imellem dine fingre uden besvær, så er sålen bøjelig og så skal skoen ikke veje for meget.

Sandaler ville jeg umiddelbart ikke købe som "første sko" og med den årstid vi har; men det kan godt være at du ...

Annonce

... ikke kan undvære et par sandaler til sommer. Det må du se.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Med hensyn til at "tonse rundt" og "tænde af", så lyder dette helt alderssvarende. Han undersøger og piller ved alt og skal prøve sig selv af på rigtig mange måder og samtidig kan han stadig ikke det hele. Når man gerne vil meget og ikke kan, så kommer der rigtig mange frustrationer. Det handler både om at han gerne vil hen til ting, måske have fat i noget han ikke kan få fat i, eller noget han vil, som han ikke kan forklare verbalt og hvor fakterne ikke slår til - alt kan være svært i bestemte situationer.

Det lyder som om at Nichlas er en sund og energisk, dejlig lille dreng:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

Annonce

Viden om børn:

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre