Svar: Hue, dyne og sove ude
9. marts 2005
Alder:
4 mdr.
Kære Lise
Det er jo blevet lidt varmere de sidste dage og da din datter til syneladende er begyndt at svede mere, så synes jeg det lyder fornuftigt at prøve med noget lidt lettere soveudstyr.
Det vil dog stadig være nødvendigt med både dyne og hue, men du kan godt prøve med en anden type hue, for at se om hun så bedre kan komme af med varmen. Det kan også være en mulighed at du lader hende ligge med vinterdynen og i stedet for to dyner lægger et fleecetæppe eller lignende over dynen. Et tæppe er ikke nødvendigis så varmt som en eksra dyne, men tæppet kan stadig skærme lidt for vinden.
Vær også opmærksom på hvor barnevognen står udenfor. Der er jo stor forskel på om der kommer sol på vognen eller om den står helt i skygge.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske