Svar: Handysitt

17. februar 2014

Kategori:
Alder:
3 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Hej med dig

Handysitt anbefales tidligst til børn fra 7 måneder (barnet skal kunne sidde selv) og op til ca. 5 år. Den bruges ikke sammen med Trip Trap stolen, men sættes på en voksenstol. Fordelen ved Handysitt er at man bruger den, når man er på farten - når I besøger bedsteforældre, venner eller andre, som har normale voksenstole, så kan Handysitt sættes på deres normale spisebordsstole, og jeres datter kan således sidde med ved bordet, når I er i byen.

Derhjemme kan hun fra ca. 6 måneders alderen bruge sin Trip Trap stol med bøjle. Den er beregnet til børn ...

Annonce

... fra 6-36 måneder.

I kan indtil hun bliver 6 måneder købe et Trip Trap Newborn Set, som er en slags "skråstol" netop beregnet til at sætte på Trip Trap stolen, og hun kan på den måde være med ved bordet. Hun vil i den naturligt ikke være helt så opretsiddende som hun er i en rigtig stol - men det skyldes at hun ikke bør sidde rigtigt op før hun er 6-7 måneder - først der er hun stærk nok i ryggen til at kunne sidde:)

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

I kan på Stokke.com læse mere om alle Stokkes produkter, der er også små videoklip:)

Håber I kan bruge dette videre, fortsat held og lykke :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

31. oktober 2023 | Udstyr | 15 mdr.

Hovedpude til 1årig

Hej Helen. Jeg kan se at du generelt anbefaler 2års alderen som et tidspunkt...

Annonce

Viden om børn:

Børnevaccinationsprogram

I Danmark har vi følgende børnevaccinations program, som anbefales af sundhedsmyndighederne:

3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 1 og PCV-1

5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 2 og PCV-2

12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 3 og PCV-3

15 mdr.: MFR 1

4 år.: MFR 2

5 år.: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

12 år.: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3 (MFR 2 til...

Læs mere i Babylex

Medicin til børn

Et lille barn må aldrig få medicin, uden at lægen har ordineret det. Børn skal have helt andre mængder end voksne og reagerer anderledes på visse produkter.

Har dit barn fået ordineret medicin, så er det vigtigt at følge lægens instruks. Er der f.eks. ordineret penicillin i 6 dage, så er det vigtigt, at du giver medicinen i 6 dage og ikke stopper efter 3 dage, fordi du synes, at barnet virker frisk og rask. Hvis du stopper for hurtigt, risikerer du, at sygdommen vender...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar, som kom langt hurtigere end forventet :)

Dejligt, tak
Christina