Svar: Barnevogn - 3 mdr.
25. juli 2004
Alder:
3 mdr.
Kære Heidi
Det afhænger helt af hvordan din datter er til den tid og hvad årstid vi taler om.
Når hun er omkring ½ år vil hun kunne sidde lidt skråt med støtte, men det er stadig kortvarrigt at hun sidder. Derfor kan du godt bruge barnevognsdelen og evt bruge en lille 'sækkepude' med krøyerkugler som støtte i ryggen. Puden kan du så fjerne når hun trænger til at lige ned og sove. Puden må du i givet fald placere på trådkurven under vognen.
I alderen mellem 6-9 mdr vil hun lære at sidde mere rankt og vil kunne sidde både i klapvogn og barnevogn. Begge dele kan bruges både sommer og vinter, men barnevognsdelen er jo nok varmere end klapvognen og brug af klapvogn om vinteren vil ofte kræve at man så har en 'kørepose' til barnet.
Jeg synes du skal se tiden an og se hovrdan hun er motorisk og hvad der virker mest rigtig for jer.
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske