Svar: Bæresele - 5 mdr.

12. april 2010

Kategori:
Alder:
5 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Kære S

Det er altid svært at sætte præcis tid på hvor længe børn må sidde, for generelt bør små børn ikke sidde, før de er i stand til at sidde selv ...

Der kan være situationer, hvor du er nødt til at have din datter i bæreselen og hvor du ikke har mulighed for at lægge hende fra dig - men i en situation som du beskriver, hvor I er hjemme, er i haven og hun så sidder hos dig imens du ordner have - her ville jeg personligt nok vælge at putte hende ned og lade hende sove de 1½ time i barnevognen. Det er langt bedre for hende at ligge ned at sove.

Når hun sidder i en bæresele kan det ikke ...

Annonce

... undgås at der er en belastning på hendes rygsøjle, hvor hun, når hun ligger ned naturligt ikke vil have nogen belastning der. Børn sidder generelt for meget, både i bæresele, autostol, skråstol og i sækkestole og de har altså allerbedst af at ligge.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Autostolen er nødvendig af sikkerhedsmæssige grunde, bæreselen er nødvendig, hvis man er ude at handle eller andet, hvor man ikke har mulighed for at køre rundt med en barnevogn, - men de gange, hvor man har mulighed for at lægge barnet til at sove i en seng, barnevogn osv. så synes jeg man skal forsøge at gøre det :)

Rigtig meget held og lykke :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

Annonce

Viden om børn:

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Øjne og syn hos baby

Nyfødtes øjne er tit hævede og sammenklistrede. Det er helt normalt. Er der vedblivende pus i øjenkrogen, har barnet sandsynligvis en øjenbetændelse og bør ses af lægen.

Helt små børn kan se i en afstand af ca. 30 cm. Det er den afstand, der er mellem moderens bryst og ansigt, når hun sidder og ammer. En nyfødt baby har svært ved at se, og verden virker meget utydelig og sløret. Men så snart den lille kommer til verden, begynder synet at udvikle sig.

Dit barn har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en MEGET god brevkasse, hvad skulle jeg dog gøre uden den.

Mor til dreng knap 6 uger