Brev:
Forebygge dårlig søvn
12. april 2010
Alder:
1 mdr.
Forebygge dårlig søvn
Hej Helen
Jeg skriver til dig nu fordi jeg for 3 uger siden blev den heldige mor til endnu en dejlig datter.
Jeg har i forvejen en skøn pige på 1 år og 9 måneder og hun var et meget uroligt spædbarn, som havde skrigture flere timer hver aften, hvilket var meget opslidende for hele familien. Vi prøvede ALT og hver gang hun skullle sove indtil hun blev et halvt år, skulle hun vugges i søvn- en seance der kunne tage rigtig lang tid og som efterhånden blev rigtig hård for min krop at udføre. Det orker jeg simpelthen ikke igen og det er der heller ikke plads til, hvis jeg også skal tage mig lidt af min "store" pige.
Nu er jeg selvfølgelig meget nervøs for at dette skal gentage sig her med det lille nye medlem af familien, da hun også virker meget urolig. Det er som om, at hun når hun bliver træt ikke bare kan lægge sig til at sove, men i stedet begynder at søge og græde. Som om hun panikker lidt. Det eneste der kan få hende til ro er at komme i favn og så at man går rundt med hende, hvis hun da ikke lige falder i søvn ifm amningen.
Hvordan kan jeg hjælpe hende og os selv med nogle gode vaner som er holdbare for hele familien og så hun kan falde i søvn af sige selv?
Jeg har prøvet at putte hende og give hende sutteklud og sut. Sutten gider hun ikke rigtig og hun bliver bare rigtig hys så det ender med at jeg må tage hende op.
Hilsen