Svar: Ud af tremmesengen?
11. april 2010
Alder:
2 år, 7 mdr.
Kære Karen
Der er absolut ingen grund til at udskifte tremmesengen, så længe jeres dreng virker til at sove trygt og glad i denne. Mange børn har det dejligt med at ligge i deres tremmeseng og man skal ikke ændre på sovevaner som fungerer godt, bare fordi barnet når en vis alder ... :)
Det kan naturligvis blive nødvendigt at skifte tremmesengen ud på et tidspunkt, fordi han rent fysisk bliver for stor til at være i den. Jeg ved ikke hvad type tremmeseng I har og hvor stor jeres dreng er, men nogle tremmesenge kan forlænges og dermed vokse med barnet (f.eks. de gammeldags junosenge) og her kan barnet faktisk blive i sin seng og gå derfra direkte over i en voksenmodel. Andre tremmesenge er ikke særligt store og her må man så vurdere, hvad barnet har det bedst med,- når man skal vælge næste størrelse på næste seng :)
Men så længe barnet er tryg og sover godt i den seng barnet nu har, så skal man som udgangspunkt ikke skifte :)
Fortsat held og lykke og rigtig god weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske