Symbiose

11. april 2010

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Symbiose

Hej Helen.

Tak for dit svar om min datters søvn.

Jeg har endnu et spørgsmål i en hel anden kategori. Vores datter er blevet til efter over 2 års fertilitetsbeh. og i 9. friske icsi forsøg. Altså det har været meget svært at få hende. Og derfor er jeg selvfølgelig også mere end almindeligt lykkelig for hende. Min tilknytning er også meget stor og det er jo godt.

Så hvad er problemet? Jo hun er 4,5 mdr nu og jeg vil stadig have hende for mig selv. Føler hun er et vitalt organ og at jeg går til uden hende. Det er blevet lidt bedre og jeg øver mig også. Jeg har måske så heller ikke den bedste mand i den henseende, da jeg oplever at han nemt bliver stresset. Det er lidt svært at forklare for jeg er selvfølgelig glad for min mand, men ...

Annonce

... synes bare ikke han er særlig god til at tilsidesætte sig selv for hende.

Jeg ammer fuldt og elsker det og heldigvis tager min datter fint på. Hun stortrives også ellers. Jeg må blankt erkende at jeg frygter den dag det ikke længere er mig der er "madmaskinen" for jeg har så svært ved at dele hende. Og svært ikke at være den der passer på hende. Vi kan ikke så godt tale om det desværre, min mand er ikke super empatisk overfor mig. Han har meget svært ved at jeg er "bedre" til vores datter. Han vil ligesom ikke helt forstå at jeg er jo sammen med hende hele tiden.

Ved godt at det er lidt rodet men jeg håber det giver mening.
Hvad mener du om min situation og hvor unormalt er det at være SÅ tilknytter?

På forhånd tak.
Venligst, S

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Hoppegynge

En hoppegynge anbefales ikke. Sundhedsstyrelsen skriver: "Til sunde børn frarådes hoppegynge og gangstole, da de forsinker normal udvikling. For handicappede børn gælder særlige regler, spørg sundhedsplejersken, lægen eller fysioterapeuten". Kilde, Sunde Børn, sst. 2003.

En hoppegynge belaster barnets ryg og ben og barnet får ikke en bedre balance af at sidde i en hoppegynge, det er ren underholdning og det kan barnet få på anden måde. Når barnet sidder i en hoppegynge er det en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39