Svar: Indkøb til den lille nye
22. juni 2004
Alder:
0 mdr.
Kære Louise Christensen
Først tillykke med den forestående fødsel.
Jeres overvejelser lyder rigtig gode. Det kan sagtens lade sig gøre at have en 'altanbarnevogn' hvor jeres barn kan sove ude. En vogn som er mere eller mindre stationer. Hvis far er 'håndværker typen' så kan han bygge en krybbe (som dagplejen bruger) eller I kan købe en barnevogn evt brugt og have stående.
Når I skal ud at gå tur kan I godt bruge klapvognen. I begyndelsen kan det dog være en fordel hvis liften kan stå i vognen, det kommer an på hvilken type klapvogn det er. I kan også sagtens bruge en voksipose.
Om man vælger lift eller voksipose er en smagssag. Man kan sige at en lift har faste sider, hvorfor den beskytter barnet bedre. Den har også en fast bund med en rigtig madras. Barnet vokser dog hurtigt ud af liften.
En voksipose kan barnet bruge i længere tid og den kan også fungere som 'sovepose' når barnet bliver lidt større, samt som 'legetæppe' når I er nogen steder. Det har dog ikke faste sider og bunden er en plade. Efterhånden som barnet vokser og vejer mere, skal pladen tages ud og barnet ligger derfor ikke på et fast underlag. Men er der et fast underlag i vognen er det jo okay.
Held og lykke med det hele.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske