Svar: Indkøb til den lille nye

22. juni 2004

Kategori:
Alder:
0 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Kære Louise Christensen

Først tillykke med den forestående fødsel.

Jeres overvejelser lyder rigtig gode. Det kan sagtens lade sig gøre at have en 'altanbarnevogn' hvor jeres barn kan sove ude. En vogn som er mere eller mindre stationer. Hvis far er 'håndværker typen' så kan han bygge en krybbe (som dagplejen bruger) eller I kan købe en barnevogn evt brugt og have stående.

Når I skal ud at gå tur kan I godt bruge klapvognen. I begyndelsen kan det dog være en fordel hvis liften kan stå i vognen, det kommer an på hvilken type klapvogn det er. I kan også sagtens bruge en voksipose.

Om man vælger ...

Annonce

... lift eller voksipose er en smagssag. Man kan sige at en lift har faste sider, hvorfor den beskytter barnet bedre. Den har også en fast bund med en rigtig madras. Barnet vokser dog hurtigt ud af liften.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

En voksipose kan barnet bruge i længere tid og den kan også fungere som 'sovepose' når barnet bliver lidt større, samt som 'legetæppe' når I er nogen steder. Det har dog ikke faste sider og bunden er en plade. Efterhånden som barnet vokser og vejer mere, skal pladen tages ud og barnet ligger derfor ikke på et fast underlag. Men er der et fast underlag i vognen er det jo okay.

Held og lykke med det hele.

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

Annonce

Viden om børn:

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Amning

Sundhedsstyrelsen anbefaler at børn ammes sålænge som muligt. Helst fuldt ud til de er 6 måneder gamle og delvist frem til 12 måneders alderen eller længere, hvis mor og barn ønsker det.

Brystmælk er nøje afstemt til barnets forskellige behov og modermælk indeholder vigtige antistoffer, som beskytter det lille barn mod infektioner. Det tager tid at etablere en amning, for de fleste tager det ca. tre uger, men der kan gå op til 6 uger før mælkemængden har afstemt sig efter barnets...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for dine lange svar, du er så dejlig fornuftig :) Jeg er glad for at læse, at du i det store og hele kan understøtte det, vi i forvejen har gjort.

Tak skal du have for dine svar

Venlig hilsen, mor til Sofia 8 måneder