Brev:
Indkøb til den lille nye
22. juni 2004
Alder:
0 mdr.
Indkøb til den lille nye
Hejsa
Min kæreste og jeg venter vores første barn i starten af august og er i den forbindelse meget i tvivl om hvad vi skal bestille af barnevogn m.v. Vi kender desværre ikke rigtig nogen hvis erfaringer, vi kan trække på.
Vi bor i en fjerdesals lejlighed med altan og forestiller os derfor at den lille skal sove på altanen, da jeg synes der er utrolig langt ned i gården, hvis den lille græder, og da der desuden kører biler i vores gård.
Men da jeg jo ikke kan slæbe både barn og barnevogn op og ned hver gang vi skal ud at gå tur, skal vi have noget, den lille kan sove i heroppe og noget, vi kan gå tur med. Vi har bestilt en klapvogn, hvor der kan stå en lift/voksipose i og den forestiller jeg mig at vi kører tur i. Senere kan den lille så komme op og sidde godt i klapvognen. Jeg forestiller mig at han/hun gerne vil kunne følge lidt med i hvad der sker på turen og derfor så snart som muligt, gerne vil op at sidde.
Derudover forestiller vi os at købe en brugt "altanbarnevogn" hvor den lille kan sove til middag.
Lyder vores overvejelser generelt fornuftige eller er der noget vi glemmer at tænke på? Det er vigtigt for os at investere i kvalitet, og derfor vil vi gerne købe "det rigtige" (eller i hver fald så tæt på som muligt) fra starten. Har du desuden nogle erfaringer med en voksipose vs. en lift? Hvad er godt og skidt?
På forhånd tak for hjælpen
Med venlig hilsen
Louise Christensen