Svar: Overtøj til marts børn
15. januar 2010
Alder:
0 mdr.
Kære Sofie
Dejligt at høre at tiden nærmer sig og det lyder som om at du har det rigtig godt :)
Du har ret i at en flyverdragt er god i martsmåned, men de første par uger vil tvillingerne jo være mest inden døre og er det rigtig koldt og fugtigt i luften skal de slet ikke sove ude ... så det bliver hurtigt april og dermed varmere i luften.
Mit råd er derfor at du overvejer om de ikke vil trives bedst med en fleecedragt. Du kan købe heldragter i fleece, de er bløde og lækre, har ofte påsyede fødder og hætte. Den kan de bruge i længere tid, også en kølig forårs og sommerdag. Og så kan du måske være heldig at fine to på udsalg, fordi mange jo har købt fleecedragter til efterårsmånederne, så dem der ikke er solgt der, er jo på udsalg nu :)
Alt efter vejr og vind kan de så få en dyne og/eller et lunt tæppe omkring sig. Dyne og evt. tæppe i barnevognen og tæppe omkring sig i autostolen, hvis det er køligt der - ellers har I jo varme i bilen :)
Håber du finder en god dragt til børnene. Held og lykke med det hele :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske