Brev:
Gravid og kommende storebror...
15. januar 2010
Alder:
3 år, 11 mdr.
Gravid og kommende storebror...
Hej Helen,
For en gang skyld handler det her ikke om alle mine problemer med min graviditet:-)
Jeg kan dog lige opdatere dig med hvordan det gaar.. Moderkagen ligger stadig og daekker livmoderhalsen saa ingen aendringer der, ud over det har jeg helt klart affundet mig med det hele, og har det ret godt. Jeg tager det fortsat med ro, men maa indroemme at vi lige har vaeret paa ferie i Danmark i 4 uger, hvor jeg stort set har gjort som jeg ville, uden nogen problemer.
Eneste problem er begyndende baekkenloesning, men det saetter jo ogsaa en naturlig begraensning paa hvor meget jeg kan rende rundt, saa det maa jeg leve med..
Mit problem er min soen Johan, han bliver 4 aar om 3 uger, og har er altsaa blevet til noget af en mundfuld..
Jeg kan da lige fortaelle at paa trods af start vanskligheder da han blev foedt, saa har vi vaeret velsignet med den mest venlige, soede og stille dreng man kan oenske sig.. Altsaa der har da vaeret de normale hys anfald, men de er normalt ovre paa 10 min, og saa ikke flere problemer med det..
Nu er han altsaa blevet til en lille djaevle...
Altsaa vi er lige kommet tilbage til Kina efter 4 uger i Danmark, hvor han har faaet saa meget opmaerksomhed, at det er en hel gru.. Eneste barn i familien, saa du kan sikkert forestille dig det, naar vi kommer hjem.
Hver gang han bliver spurgt efter noget, RAABER han et svar til os, det kan vaere at vi spoerger om han vil ha en snack , er sulten, vil ud og lege osv?? Og han raaber NEEEEJJJJ, DET ER MIG DER BESTEMMER, hvis vi skaelder ham ud, saa er han bare kold, og raaber noget tilbage til os, HOLD SAA OP MOR, DU SKAL SELV SNAKKE PAENT, osv osv osv..
Hvis jeg taler med nogen, afbryder han konsekvent, og raaber bare hoejere og hoejer naar jeg ignorere ham.
VI siger til ham, at det der snak gider vi ikke hoere paa, nu stopper du, saa er det nok, bla bla.. Og faar bare samme svar igen.
Til sidst ryger han jo ind paa vaerelset og kan taenke lidt over det hele derinde, saa gaar alarmen virkelig igang, men ikke om han vil undskylde, det er os der skal undskylde til ham.. Det goer jeg saa IKKE..
Saa koerer den frem og tilbage med det.
Jeg syntes maaske ikke vi har vaeret konsekvente nok, paa grund af at vi har vaeret i DK, og har vaeret meget sammen med andre, faktisk har vi set mine foraeldre hver dag, og hos dem har vi altid haft den regel at det er mormor og morfar der bestemmer, og det har altsaa taget helt overhaand nu. Saa selvfoelgelig har vi ogsaa rettet paa ham hos dem... Min mor er saa ingen hjaelp, da hun bare bryder ind og giver efter, midt i at vi er ved at saette ham paa plads, saa det er jo helt forkert. Det har jeg saa forsoegt at snakke med hende om, at det skal altsaa slutte, naar vi er hos dem.
Jeg ved ikke hvad vi skal goere, jeg har intet problem med at vaere haard overfor ham, og vil hellere tage en haard maaned, end at ha en dreng der taler til mig som om han bestemmer det hele...
Det ligger slet ikke til mig overhovedet, jeg faar knopper af saadan nogen boern, ja det lyder som om jeg er mega haard, det er jeg selvfoelgelig ikke, men jeg faar stress over at snart kommer der en lille baby i huset, og saa taenker jeg at vi skal ha lidt styr paa det her inden.
Det bliver jo ogsaa haardt for ham, der faar han jo sit livs chok, haha.. Vi snakker om lillesoester, og han er meget stolt over at skulle ha en lillesoester, da hans 3 bedste venner faktisk for nylige har faaet en lillesoester hver..
Naa jeg haaber at du kan hjaelpe mig lidt paa vej, eller maaske anbefale et par gode boeger jeg kan laese i om det her.. Jeg har lige koebt "barn nr 2" mens vi var hjemme, men det maaske mere aktuelt senere..
Paa forhaand tak,
Lotte.