Svar: Hovedpude - 17 mdr.
7. december 2009
Alder:
17 mdr.
Hej Maibrit
Det er normalt passende at tilbyde barnet en hovedpude, når det selv giver udtryk for at have behov. Derfor har de fleste børn ikke behov for en hovedpude før de er omkring 2 år ... nogle lidt før, andre lidt senere - det afhænger af barnets størrelse, hovedets størrelse og behov for støtte.
Når vi bruger hovedpude så er det nemlig for at give vores hoved støtte, når vi sover og først omkring 2 års alderen har de fleste børn så stort et hoved at det også har behov for støtte om natten.
Et tegn til at barnet har behov for en pude er, at han f.eks. begynder at bruge din pude, eller lægger hovedet på sin bamse eller lignende i sengen - eller simpelthen direkte siger at han gerne vil have en pude ...
Når man vælger hovedpude til sit barn, så er det vigtigt at den stadig er i børnestørrelse og ikke for tyk. Man kan købe specielle børnepuder, som er mindre, flade og firkantede puder, beregnet til små børns hoveder.
Håber dette er svar nok på dit spørgsmål.
Rigtig god jul!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske