Brev:
Forstoppelse - 6 mdr.
7. december 2009
Alder:
6 mdr.
Forstoppelse - 6 mdr.
Hej Helen
Så gælder det min yngste datter, som nu er 6 mdr. Vi gik igang med skemad, da hun var 5 mdr. og hendes dag ser således ud:
Kl. 5-6 Morgenamning og herefter sover videre
Kl. 7.30 Havregrød m. frugtmos
Kl. 9.30 Amning og herefter formiddagslur
Kl. 11.30 Øllebrød
Kl. 12.30-13 Amning og eftermiddagslur
Kl. 15 Frugtmos
Kl. 16 Amnning og sen eftermiddagslur (den springes nogen gange over, hvis den tidlige lur er kort, men så ammer jeg alligevel evt. sammen med frugtmosen
Kl. 17.30 Grøntsagsmos nu så småt med lidt kød/fisk - alt efter hvor godt hun spiser, så ammes der lidt her.
Kl. 19.30 Amning og puttes
Kl. 22-23 Amning, hvis hun vågner ellers som regel lidt senere
Til alle ske-måltider tilbydes hun vand af kop og hun drikker faktisk ganske pænt af det.
Problemet er, at hun ikke kommer af med noget afføring. Der gik en uge imellem først, så begyndte der at komme nogle hårde klumper lidt oftere, men stadig med dage imellem. Hun var i godt humør og spiste godt, men så begyndte hun at trykke uden at der kom noget og hun blev ked af det. Hvis der var gået et stykke tid siden sidste afføring, så spiste hun heller ikke så meget.
Min sundhedsplejerske anbefalede et lavement og det gav også den ønskede effekt, men hun får stadig forstoppelse, og nu har jeg prøvet 4 lavementer på en uge, og synes ikke det kan blive ved. Det første som kommer ud er mørkt og fast og så bliver det løsere derefter. Humøret stiger, når hun er kommet af med det. Alt frugtmosen, som jeg har givet hende, har været sveskemos dog indimellem æblemos på øllebrøden, men det ser ikke ud til at have en effekt.
Har du et forslag?
Med venlig hilsen
Sofies mor