Forstoppelse - 6 mdr.

7. december 2009

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Forstoppelse - 6 mdr.

Hej Helen

Så gælder det min yngste datter, som nu er 6 mdr. Vi gik igang med skemad, da hun var 5 mdr. og hendes dag ser således ud:

Kl. 5-6 Morgenamning og herefter sover videre
Kl. 7.30 Havregrød m. frugtmos
Kl. 9.30 Amning og herefter formiddagslur
Kl. 11.30 Øllebrød
Kl. 12.30-13 Amning og eftermiddagslur
Kl. 15 Frugtmos
Kl. 16 Amnning og sen eftermiddagslur (den springes nogen gange over, hvis den tidlige lur er kort, men så ammer jeg alligevel evt. sammen med frugtmosen
Kl. 17.30 Grøntsagsmos nu så småt med lidt kød/fisk - alt efter hvor godt hun spiser, så ammes der lidt her.
Kl. 19.30 Amning og puttes
Kl. 22-23 Amning, hvis hun vågner ellers som regel lidt senere

Til alle ske-måltider tilbydes hun vand af kop og hun drikker faktisk ganske pænt af det.

Problemet er, at hun ikke kommer af med noget ...

Annonce

... afføring. Der gik en uge imellem først, så begyndte der at komme nogle hårde klumper lidt oftere, men stadig med dage imellem. Hun var i godt humør og spiste godt, men så begyndte hun at trykke uden at der kom noget og hun blev ked af det. Hvis der var gået et stykke tid siden sidste afføring, så spiste hun heller ikke så meget.

Min sundhedsplejerske anbefalede et lavement og det gav også den ønskede effekt, men hun får stadig forstoppelse, og nu har jeg prøvet 4 lavementer på en uge, og synes ikke det kan blive ved. Det første som kommer ud er mørkt og fast og så bliver det løsere derefter. Humøret stiger, når hun er kommet af med det. Alt frugtmosen, som jeg har givet hende, har været sveskemos dog indimellem æblemos på øllebrøden, men det ser ikke ud til at have en effekt.

Har du et forslag?

Med venlig hilsen

Sofies mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Slik

Vær altid opmærksom på hvad I selv spiser. Barnet lærer af at se på jer og det I gør. Jeres vaner omkring slik, vil således smitte af på jeres barn.

Nogle tilbyder kun slik til festlige lejligheder, andre har en fast ugentlig slikdag. Der er ingen grund til at tilbyde jeres barn slik hver dag.

Babyer har heller ikke behov for slik og interesserer sig måske ligeså gerne for et sundere alternativ, som en brødskorpe eller et dejligt frisk bær.

Ifølge...

Læs mere i Babylex

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

1000 tak for dit svar. Jeg blev meget glad for at læse dine kommentarer vedr. min "dårlige samvittighed" over at have sendt Caroline i vuggestue da hun blev storesøster. Det lettede virkeligt.

Carolines mor