Svar: Vedr. steriliserede flasker
25. juli 2009
Alder:
3 mdr.
Kære Rikke
Når flaskerne er renset og steriliseret i dampsterilisator, vil de være rene indvendigt. Hvis du tager dem ud af maskinen og de skal dryppe af, så kan du gøre det ved at stille dem på hovedet og lade dem tørre på et rent stykke stof. Udvendig kan du sagtens tørre dem af med en klud.
Hvis du sætter låg på flaskerne, når de er rene, evt. vender flaskesutterne indvendig i låget under transport eller sætter ekstra hætte på (afhænger af modellen), så vil flasken holde sig ren indvendig og vil være fin at bruge, når det er tid.
Det anbefales at opbevare de rene flasker og flaskesutter tørt og tildækket. Mange har en plastæske med låg som de putter sutter og flasker ned i, andre har bare flaskerne stående i køkkenskabet på et rent klæde og med bunden i vejret eller med skruelåg på ...
Håber dette er svar nok på dit spørgsmål :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske