Brev:
Vedr. steriliserede flasker
25. juli 2009
Alder:
3 mdr.
Vedr. steriliserede flasker
Hej Helen
Jeg har et hurtigt spørgsmål til dig vedrørende steriliserede flasker.
Jeg er netop begyndt at give min søn på snart 4 måneder MME i flasker (han bliver 4 måneder d. 2. august). For at lette "arbejdet" med rengøring har jeg købt en dampsterilisator. Inden jeg stiller flaskerne i den vasker jeg dem grundigt i varmt vand med mild uparfumeret opvaskemiddel.
Mit spørgsmål er: Når de er steriliserede af dampen er de jo våde. Som oftest tager jeg dem direkte når de er færdige og bruger til at give ham mad, men hvis jeg rengører flere på en gang eller skal på tur er jeg i tvivl om jeg skal lægge dem i en plastpose våde (vandet er vel stadigvæk rent/sterilt når jeg tager dem ud) eller om jeg skal tørre dem med en ren klud/viskestykke etc - men risikerer jeg at der kommer bakterier fra kluden på flaskerne selv om den er ren?
Har du andre gode råd til opbevaring af de rene flasker?
På forhånd tak for hjælpen
Rikke