Svar: Hovedpude - 11 mdr.
11. maj 2009
Alder:
11 mdr.
Kære Mette
Korte spørgsmål er altid gode :o)
De fleste børn er omkring 1½-2 år inden de har behov for en hovedpude. Man siger normalt at barnet kan få en pude, når det selv begynder at give udtryk for at have behov ...
De fleste børn har ikke behov for en rigtig pude før omkring de 2 år, fordi deres hoved i den alder er så stort, at det naturligt har behov for støtte om natten. Grunden til at vi bruger hovedpude er altså for at give vores hoved lidt støtte.
Et tegn til at hun har behov for en pude er, at hun f.eks. begynder at bruge din pude, eller lægger hovedet på sin bamse eller lignende i sengen - eller simpelthen direkte siger at hun gerne vil have en pude ...
Når man vælger hovedpude til sit barn, så er det vigtigt at den stadig er i børnestørrelse og ikke for tyk. Man kan købe specielle børnepuder og det bør man gøre, når tid er. Det er bedre for barnet at ligge med en lille flad pude, end en voksenpude .. Hos jer lyder det altså lige tidligt nok med en hovedpude :o)
Fortsat held og lykke og rigtig god weekend:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske