Svar: Sove med mors hovedpude
22. januar 2009
Alder:
3 år
Kære Camilla
Det er helt normalt at børn i 3 års alderen har behov for en hovedpude. I den alder, er deres hoved så stort og tungt at de har behov for den ekstra støtte som en hovedpude giver - fuldstændig ligesom vi voksne også har det og synes det er rart.
Samtidig lyder det dog som om at din datter nyder lige netop "mors pude", måske fordi den dufter af mor, hvis du købte hende en magen til, er det ikke sikkert hun ville bruge den :o)
Jeg ved ikke hvor høj din nakkepude er, de findes jo i lidt forskellige størrelser og udformninger. Men hvis hun ligger godt på den og det ser fornuftigt ud, så synes jeg det du fortæller lyder okay. Hvis du modsat synes at puden virker for høj eller hård til hendes alder og behov, så kunne I måske gå på en fælles jagt efter en bedre pude til hende ... En pude er jo ofte meget individuel, det er sjældent at vi synes om det samme.
Håber du kan bruge mine tanker lidt videre på vej, fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske