Svar: Rensning af sutter til sutteflasker
4. januar 2009
Alder:
6 mdr.
Kære Lea
Det lyder som om at du allerede gør rigtig meget og desværre som om at der ikke er så meget andet at forsøge.
Jeg vil dog lige nævne hvordan man normalt renser flaskesutter og så kan du se om det er en af de fremgangsmåder du bruger:
- Flaskesutter af naturgummi renses med groft salt og skylles i koldt vand. Herefter koges de i 5 minutter.
- Flaskesutter kan også renses i vand tilsat almindeligt opvaskemiddel, hvorefter de skylles og koges i 5 minutter.
- Flaskesutter kan også skylles og kommes i en speciel kurv med låg og desinficeres i opvaskemaskine eller i en flaskesterilisator.
Man sørger for at have rene hænder, hvorefter de rene sutter og flasker tages og tørres med et rent viskestykke efter behov. Når sutterne er rene og tørre, kommes de i en ren frysepose eller beholder med låg.
Når du renser sutterne for mælkerester, så er det en god idé at klemme dem lidt sammen og nulre dem lidt netop for at få mælkeresterne til at løsne sig.
Der kan være andre måder at gøre det på men så vil det normalt fremgå af produktæsken som sutterne ligger i når man køber dem.
Håber du hermed er hjulpet videre på vej:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske