Svar: Rensning af sutter til sutteflasker

4. januar 2009

Kategori:
Alder:
6 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Kære Lea

Det lyder som om at du allerede gør rigtig meget og desværre som om at der ikke er så meget andet at forsøge.

Jeg vil dog lige nævne hvordan man normalt renser flaskesutter og så kan du se om det er en af de fremgangsmåder du bruger:

- Flaskesutter af naturgummi renses med groft salt og skylles i koldt vand. Herefter koges de i 5 minutter.

- Flaskesutter kan også renses i vand tilsat almindeligt opvaskemiddel, hvorefter de skylles og koges i 5 minutter.

- Flaskesutter kan også skylles og kommes i en speciel kurv med låg og desinficeres i ...

Annonce

... opvaskemaskine eller i en flaskesterilisator.

Man sørger for at have rene hænder, hvorefter de rene sutter og flasker tages og tørres med et rent viskestykke efter behov. Når sutterne er rene og tørre, kommes de i en ren frysepose eller beholder med låg.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Når du renser sutterne for mælkerester, så er det en god idé at klemme dem lidt sammen og nulre dem lidt netop for at få mælkeresterne til at løsne sig.

Der kan være andre måder at gøre det på men så vil det normalt fremgå af produktæsken som sutterne ligger i når man køber dem.

Håber du hermed er hjulpet videre på vej:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

31. oktober 2023 | Udstyr | 15 mdr.

Hovedpude til 1årig

Hej Helen. Jeg kan se at du generelt anbefaler 2års alderen som et tidspunkt...

Annonce

Viden om børn:

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Legetøj til baby og børn

Barnet har bedst af det nære samspil, der er mellem barnet og forældrene. Men i takt med at barnet bliver større og begynder at forholde sig lidt mere til verden omkring sig, vil det være godt, at der er legetøj, som barnet kan kigge på og undersøge.

Når barnet begynder at gribe, skal legetøjet passe til barnets lille hånd, og det er vigtigt, at legetøjet også egner sig til at komme i munden. Tingene skal være solide og uden skarpe kanter og spidser. Brug så vidt muligt legetøj,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tak for en fantastisk hjemmeside. Det er så dejligt at mærke, hvordan du virkelig sætter dig ind i hvert enkelt spørgsmål og du giver nogle rigtigt gode svar!

Tak fra tvillingernes mor