Svar: Skift fra tremmeseng

28. august 2008

Kategori:
Alder:
23 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Kære Rikke

Hvis Niklas sover rigtig godt i sin tremmeseng og ikke gør tegn til at ville klatre over tremmerne, følger sig indespæret eller lignende, så kan I sagtens lade ham ligge i den lidt endnu - det kan sagtens være at det passer fint at han skifter når han bliver 2½-3 år, i forhold til målene på sengen, vil det sikkert passe fint.

Måske kan I låne eller leje en vugge eller en seng til den lille ny, så behøver I ikke skifte over helt så hurtigt og når lejeperioden er ovre kan den lille få Niklas seng og Niklas er blevet det ældre og kan få en ny lidt større seng ... I begyndelsen vil den lille sove fint i lift og barnevogn og I behøver således ikke skifte over før den lille er kommet til verden ... Så kan I også se, hvordan Niklas sover, hvor meget han tumler rundt om natten.

En mulighed for Niklas var en juniorseng med sengehest. Der findes forskellige senge på markedet og det er muligt at købe ...

Annonce

... en seng, som ikke er alt for stor og som samtidig har 'kant' så han ikke lige kan falde ud. Du kan søge på nettet efter 'juniorseng+sengehest', så dukker flere muligheder frem.

Jeg kan godt forstå at du gerne vil bibeholde de gode sovevaner for Niklas og derfor lade ham beholde sin seng. Det er helt fornuftigt tænkt. Jeg skønner at han godt vil kunne ligge i sin seng et lille års tid endnu (altså til han er ca 3 år) også selvom han er en stor dreng og du må så vurdere om I kan leje eller låne noget andet til den lille ny i den periode, for at det hele ikke skal blive alt for dyrt, eller om du skønner at det er bedst at skifte nu ...

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ HELENS BOG: "Helens bog om dit barns udvikling" - fra tilfreds baby til glad tumling

Juniorsengen vil kunne holde til Niklas skal i skole, derefter kan han få en større seng og juniorsengen kan gå i arv til lillesøster eller bror ...

Jeg håber mine overvejelser hjælper lidt videre på vej, fortsat held og lykke - også med den lille ny, når tiden nu er:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

Annonce

Viden om børn:

Gluten til baby

De fleste børn kan tåle gluten, og gluten kan introduceres til barnet i 4-6 måneders alderen under hensyntagen til de anbefalinger, der i øvrigt gælder om variation i kosten, når skemad gives til småbørn.

Hidtil sagde man, at spædbørn ikke måtte introduceres til gluten før efter 6 måneders alderen, men disse anbefalinger blev i 2015 lavet om, da der ikke er fundet videnskabelig dokumentation for at vente med at introducere gluten.

Gluten findes især i hvede, mens...

Læs mere i Babylex

Medicin til børn

Et lille barn må aldrig få medicin, uden at lægen har ordineret det. Børn skal have helt andre mængder end voksne og reagerer anderledes på visse produkter.

Har dit barn fået ordineret medicin, så er det vigtigt at følge lægens instruks. Er der f.eks. ordineret penicillin i 6 dage, så er det vigtigt, at du giver medicinen i 6 dage og ikke stopper efter 3 dage, fordi du synes, at barnet virker frisk og rask. Hvis du stopper for hurtigt, risikerer du, at sygdommen vender...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit medfølende svar. Både min mand og jeg sad og tudede da vi læste det.

Det går fremad herhjemme. Vi har helt accepteret vores drengs handicap og glæder os hver dag over, hvor dejlig han er. Vi starter fysioterapi imorgen.

Tak fra Signe, mor til dreng på 7 måneder