Brev:
Skift fra tremmeseng
28. august 2008
Alder:
23 mdr.
Skift fra tremmeseng
Hej Helen..
Kan godt være det er et lidt underligt spørgsmål at stille dig, men jeg har ikke kunnet finde så meget brugbart på nettet indtil videre :)
Vi er ca 8 uger fra at blive 4 istedet for 3.. og måske nogle uger mindre, da junior allerede har valgt at stille sig fast i mit bækken her 8 uger før min termin :S
Så jeg føler nu jeg har lidt extra travlt med at få klaret de ting/ændringer der skal ske for Niklas.. vi har lige igår fået den krybbe vi ved et helt utroligt held kunne få.. så den bliver han puttet i her i weekenden istedet for barnevognen...men tror ikke det gør det store, da han jo sover i en næsten magen til til dagligt i vuggestuen..
Næste projekt er at hans værelse skal peppes lidt op, han er vild med Cars fra Disney..så vi skal male nogle dekorationer osv... men samtidig står vi lidt i det dilemma..hvad med seng ?!
Han sover pt i hans tremmeseng som han har haft helt fra starten, og han sover rigtig godt.. men stadig i stor bevægelse.. så når vi checker ham om aftenen kan han godt ligge klinet op af tremmerne og i alle hjørner af sengen..derfor har han stadig hans sengerand i, for ligesom at bløde lidt af når han bumper hovedet i :)
Efter at have søgt på nettet, kan jeg se at mange skifter til junior seng ved 2-års alderen..hvilket jo er nu... men hvis der ikke er sider på tror jeg han triller ud konstant sådan som han sover.. og jeg vil ikke risikere at ødelægge hans søvn, ved at han fx bliver bange for at falde ud :S
Vi står og skal have en ny seng til den næste, eller evt den Niklas sover i nu... den er 60x120 og Niklas vokser med lynets hast.. mange tror han bliver 3 og ikke 2 år :S ..så jeg ved jo heller ikke hvor lang tid han endnu kan bruge den...
Skal lige sige at han sjovt ikke prøver på at kravle ud af hans seng selvom han har så meget krudt i måsen..
Men det var egentlig bare for lige at høre om du havde nogle indput/erfaringer.. for føler det snart skal være.. for at der ikke lige pludselig kommer en lillesøster/bror dumpende før tid :)
På forhånd tak
Rikke :o)