Skift fra tremmeseng

28. august 2008

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Skift fra tremmeseng

Hej Helen..

Kan godt være det er et lidt underligt spørgsmål at stille dig, men jeg har ikke kunnet finde så meget brugbart på nettet indtil videre :)

Vi er ca 8 uger fra at blive 4 istedet for 3.. og måske nogle uger mindre, da junior allerede har valgt at stille sig fast i mit bækken her 8 uger før min termin :S

Så jeg føler nu jeg har lidt extra travlt med at få klaret de ting/ændringer der skal ske for Niklas.. vi har lige igår fået den krybbe vi ved et helt utroligt held kunne få.. så den bliver han puttet i her i weekenden istedet for barnevognen...men tror ikke det gør det store, da han jo sover i en næsten magen til til dagligt i vuggestuen..

Næste projekt er at hans værelse skal peppes lidt op, han er vild med Cars fra Disney..så vi skal male nogle dekorationer osv... men samtidig står vi lidt i det dilemma..hvad med seng ?!

Han sover pt i hans tremmeseng som han har haft helt fra starten, og han sover rigtig godt.. men stadig i stor bevægelse.. så når vi checker ham om aftenen kan han ...

Annonce

... godt ligge klinet op af tremmerne og i alle hjørner af sengen..derfor har han stadig hans sengerand i, for ligesom at bløde lidt af når han bumper hovedet i :)

Efter at have søgt på nettet, kan jeg se at mange skifter til junior seng ved 2-års alderen..hvilket jo er nu... men hvis der ikke er sider på tror jeg han triller ud konstant sådan som han sover.. og jeg vil ikke risikere at ødelægge hans søvn, ved at han fx bliver bange for at falde ud :S

Vi står og skal have en ny seng til den næste, eller evt den Niklas sover i nu... den er 60x120 og Niklas vokser med lynets hast.. mange tror han bliver 3 og ikke 2 år :S ..så jeg ved jo heller ikke hvor lang tid han endnu kan bruge den...

Skal lige sige at han sjovt ikke prøver på at kravle ud af hans seng selvom han har så meget krudt i måsen..

Men det var egentlig bare for lige at høre om du havde nogle indput/erfaringer.. for føler det snart skal være.. for at der ikke lige pludselig kommer en lillesøster/bror dumpende før tid :)

På forhånd tak
Rikke :o)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Frysning af babymad

Du kan fryse grøntsagsmos, frugt- og bærmos ned i mindre portioner. Rens grøntsager og frugter grundigt, kog sammen med lidt vand i en tykbundet gryde, blend med kogevandet og frys ned.

Mosen bør kommes i små bægre, der er beregnet til frysning af babymad og som er fri for skadelige stoffer.

Når grøntsags- eller frugtmosen skal bruges, bør den optøs direkte i gryden. Derved bevares vitaminer og mineraler bedst.

Grøntsagsmos kan du med fordel fryse...

Læs mere i Babylex

Efterveer

Efter fødslen skal livmoderen trække sig sammen til normal størrelse igen, - disse sammentrækninger kalder man efterveer. Jo flere børn man har født, jo mere vil livmoderen skulle trække sig sammen, og jo værre er efterveerne ofte.

Efterveer mærkes ofte under amning. Når barnet dier ved brystet, produceres hormonet oxytocin, der får livmoderen til at trække sig sammen og i dagene efter fødslen vil livmoderen gradvist blive mindre - lige efter fødslen går livmoderen ofte til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tak for dit gode svar sidst, som virkelig hjalp mig videre. Vi har valgt at beholde putteflasken lidt endnu :-)

Agnes mor